پارازیت‌ها بر سقط جنین تاثیر دارند

پارازیت‌ها بر سقط جنین تاثیر دارند

مسائل مختلفی همچون پارازیت‌ها، قطع درختان، وضعیت اراضی عباس‌آباد، آلودگی هوا و... کلان‌شهر تهران را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده است.

 حل مشکلات شهر تهران منوط به توجه علمی و دقیق به مشکلات این شهر است و بی‌تردید هر کس در این حوزه موفق باشد بی‌شک توانایی خود را در حل مشکلات کشور نشان داده و اقبال عمومی را به خود جلب می‌کند. رحمت‌ا... حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگویی درباره وضعیت ساماندهی دکل‌های مخابراتی در شهر تهران می‌گوید: مخابرات باید درباره حجم گسترده و پراکنده دکل‌ها پاسخگو باشد و با اعمال راهکارهای جدید باید به مقابله با این نارسایی بپردازد. 
 اخیرا رئیس سازمان پدافند غیرعامل عنوان کرده در مساله ساماندهی دکل‌های مخابراتی، شورای شهر بحث زیبایی شهر را مدنظر دارد و موضوع سلامت مدنظر نیست. هشدار‌های شما درباره دکل‌های مخابراتی فقط مربوط به زیبایی شهر می‌شود؟
از یک منظر بحث زیبایی شهر تهران مد نظر قرار گرفته، اما هم‌اکنون بیش از 11هزار دکل در شهر تهران وجود دارد که بخشی از این دکل‌ها مربوط به اپراتورهای تلفن همراه است. چون مسئولان مخابرات به دنبال اخذ پول از مردم و صدور مجوز برای ایجاد اپراتورهای جدیدی هستند، بی‌شک بر تعداد فعالیت اپراتورها نیز افزوده می‌شود. این سازمان باید پاسخگوی نارسایی‌ها و مشکلات زیست محیطی ناشی از پیامد‌های پراکندگی دکل‌ها در شهر تهران باشد. در ضمن باید توجه داشت که بخشی از این دکل‌ها در اختیار شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنتی و بخش دیگر نیز در اختیار نیروهای نظامی، انتظامی و نیروهای امنیتی کشور است. در مجموع 11 هزار دکل در شهر تهران وجود دارد. اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند با استفاده از سایر روش‌هایی همچون سایت شیرینگ یا ایجاد آنتن‌های مشترک بین این شرکت‌ها مشکلات را در این زمینه حل و فصل کنند. این شرکت‌ها می‌توانند از طریق استفاده از تکنولوژی‌های جدید و استفاده از مدیریت آنتن‌های «این دور» پوشش‌های خود را تقویت و از بی‌تی‌اس (دستگاه فرستنده و‌ گیرنده‌های کوچکی که در نقاط مختلف شهر نصب می‌شوند و به کمک آنها مشترکان آنتن‌دهی می‌شوند) استفاده کنند. در ضمن بی‌تی‌اس به معنای دکل نیست، بلکه با این اقدام با افزایش تعداد دکل‌ها مقابله می‌شود و انتظار می‌رود شرکت‌ها با هم‌افزایی بین خود و با استفاده از فیبر نوری برای انتقال از این ظرفیت‌ها استفاده کنند. در مطالعات تطبیقی در بسیاری از کشور‌ها می‌توان به این امر پی برد که با استفاده از تکنولوژی‌های متعدد شرکت‌ها می‌توانند به فکر تامین شبکه برای خود باشند. 
 دکل‌های مخابراتی و پارازیت‌ها و تشعشعات آن به چه میزان می‌تواند بر افزایش سقط جنین‌ها تاثیر داشته باشد؟
 بی‌شک این عوامل در سقط جنین تاثیرگذار است. تاثیرهای امواج برای مختل کردن فعالیت ماهواره جای تامل داد و به نظر می‌رسد خطرات ناشی از این نارسایی تهدید‌کننده باید مورد بازنگری کارشناس امر قرار گیرد. 
 به شکل کلی در دو سال اخیر و با روی کار آمدن دولت یازدهم و ریاست دکتر ابتکار بر سازمان محیط زیست، ‌آیا این تغییر مدیریت‌ها بر کاهش آلودگی‌های محیط زیستی تاثیر داشته است؟
آلودگی هوا پدیده‌ای نیست که در کوتاه‌مدت حل و فصل شود. قطعا عواملی بر آلودگی هوا نقش دارند که از اختیارات انسان خارج است. برای مثال ممکن است در مقطعی از زمان اقدامات کنترل‌کننده برای آلودگی هوا اعمال نشود، بنزین و گازوئیل همچون گذشته با همان شدت آلودگی توزیع شود و همچنان موتورسیکلت‌های آلاینده در شهر تردد داشته باشد، اما به نسبت وضعیت هوا مناسب باشد. از سوی دیگر، ممکن است اقدامات انجام شده در دو سال اخیر همچون اقداماتی در زمینه افزایش کیفیت بنزین، گازوئیل و خروج موتورسیلکت‌های بنزینی انجام شده باشد و خودروهایی با استاندارد وارد شهر شود، اما با بروز وضعیت ناپایداری و وارونگی هوا آلودگی هوا وجود داشته شود. بنابراین نمی‌توان با وجود همه تمهیدات ظرف یکی دو سال انتظار ایجاد هوای مطلوب را داشت، بلکه ابتدا باید تمام عوامل تهدید‌کننده حذف شود و در این اقدام ممکن است پارازیت‌ها کمتر بر آن تاثیر داشته باشد. انتظار می‌رود با مداخله از سوی سازمان‌های مربوطه ظرف پنج سال آینده شاهد تغییرات محسوس هوای تهران باشیم. 
  عملکرد خانم ابتکار را در این زمینه چگونه ارزیابی می‌کنید؟
سوال سختی است. اگر اقدامات در زمینه حذف ساخت و سازها در حاشیه رودخانه‌ها مورد بررسی قرار گیرد، باید توجه داشت که در شش ماه گذشته اقدامات مناسبی لحاظ شده است. هنوز قضاوت در زمینه کاهش آلودگی هوا زود است و باید در این زمینه تلاش‌ها ادامه داشته باشد. پاسخ این پرسش را باید پنج سال آینده با بررسی نتایج عملکردها داد، زیرا در حال حاضر نارسایی‌ها و اقدامات در این زمینه گسترده است. 
  ماجرای حسابرسی در شهرداری جنجال‌آفرین شده است، آیا این امر منجر به استیضاح شهردار می‌شود؟
 قطعا هدف استیضاح یا سوال از شهردار نیست. گزارش حسابرس برای نخستین بار در شورای شهر تهران مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. این اقدام بیان‌کننده عملکرد شهرداری و بررسی دقیق بر عملکرد این سازمان است. این اقدام در گذشته در یک نشست چهار ساعته و با حضور 40 شرکت و سازمان با بررسی گزارش‌ها انجام می‌شد. اما هم‌اکنون برای نخستین بار با تاکید اعضای شورا از هیات رئیسه خواسته شد تا جلسات فوق‌العاده در این زمینه برگزار شود تا در آن نشست بند بند گزارش‌های حسابرس قرائت شود. حاصل این گزارش مشخص شدن مشکلات موجود و انعکاس بخشی از آن به افکار عمومی بود. هم‌اکنون منتظریم تا شرکت و سازمان قرائت گزارش‌هایشان به اتمام برسد. در این زمینه سه اقدام می‌توان انجام داد؛ نخست اینکه همچون سال‌های گذشته به شهردار ابلاغ شود تا نسبت به ابلاغ فرایندها اقدام کند، کاری که در سنوات گذشته نیز انجام شده است. اما در سنوات گذشته کار فقط به این امر خلاصه می‌شد. اقدام دوم نیز ارجاع به نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور و دیگر نیز اینکه هر یک از اعضای شورای شهر با مشاهده هرگونه کم و کاستی در انجام وظایف به نمایندگی از مردم آنها را به دادگاه صالحه احضار کنند و از این طریق به طلب مطالبات مردم بپردازند. 
  فروش تپه‌های عباس‌آباد را قالیباف شهردار تهران تایید کرده است، یکسری تخلفات و سوءمدیریت‌هایی در این بین بروز کرده است، در این زمینه‌ توضیح دهید.
هر متر مربع از این اراضی به قیمتی کمتر از یک میلیون و نیم فروخته شده است. قانون مربوط در این زمینه به این شرح است: در تعیین قیمت این اراضی در صورت واگذاری به بخش دولتی می‌توان قیمت تمام شده آن را به همراه 20 درصد از هزینه‌های سر بار به فروش رساند، اما در صورت واگذاری به بخش خصوصی این اقدام باید تحت مزایده قانونی انجام شود. هم‌اکنون بخش‌هایی از این اراضی به وسعت 75 هزار متر به بخش خصوصی واگذار شده است که با اتمام گزارش‌های حسابرسی باید بتوان در این زمینه اقداماتی انجام داد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا