اکبریان اعلام کرد:

سه تصمیم در نشست کارگروه معدن با رئیس مجلس و وزیر صنعت

سه تصمیم در نشست کارگروه معدن با رئیس مجلس و وزیر صنعت

گروه معادن - رئیس کمیسیون صنایع مجلس سه تصمیم اتخاذ شده در نشست امروز کارگروه معدن این کمیسیون را با علی لاریجانی و محمد شریعتمداری اعلام کرد.

به گزارش ماین نیوز، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از نشست کارگروه معدن با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونانش و بیش از 20 تشکل معدنی خصوصی از سراسر کشور خبر داد و گفت: مشکلات و مسائل معادن کشور و این تشکل‌ها بررسی و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

وی افزود: از جمله اینکه مقرر شد شورای عالی معادن طبق قانون برنامه ششم سریعاً‌ در استان‌ها تشکیل شود و بعلاوه مقرر شد نشست با معاونان وزیر در امور معدنی به طور منظم در کارگروه معدن کمیسیون صنایع برگزار شود.

اکبریان گفت: تصمیم بعدی بر پایی نشست‌های کارگروه به فواصل 3 یا 4 ماهه با حضور رئیس مجلس و وزرا و معاونان مربوطه ازجمله رئیس سازمان محیط‌ زیست و رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد:‌ در این نشست یادآوری شد که طبق بندهای قانون برنامه و توصیه‌های مقام معظم رهبری باید در آینده نزدیک معدن جایگزین نفت شود و با توجه به اینکه یک درصد جمعیت دنیا و 7 درصد ذخایر معدنی دنیا را داریم، باید معادن جدید شناسایی شود و روی آنها مطالعه صورت گیرد تا روی آنها سرمایه‌گذاری شده، و الّا تداوم وابستگی کشور به درآمدهای نفتی به نفع کشور نیست.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا