از سوی روس‌ها اعلام شد

روسیه 7 میلیارد دلار خط اعتباری برای صادرات به ایران افتتاح کرد

روسیه 7 میلیارد دلار خط اعتباری برای صادرات به ایران افتتاح کرد

رییس مرکز مطالعات"ایران معاصر"روسیه گفت: در حال حاضر روسیه هفت میلیارد دلار خط اعتباری مخصوص صادرات به ایران افتتاح کرده که انتظار داریم از طرف ایران هم، چنین ظرفیتی تدارک دیده شود تا به بهبود مناسبات اقتصادی تجاری کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در لرستان، رجب صفراُف در دیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، با بیان اینکه اعتقاد داریم عدم آشنایی دو کشور روسیه و ایران نسبت به پتانسیل‌های همدیگر عامل عدم ارتباطات دوجانبه اقتصادی تجاری بوده است، اظهار کرد: در سال گذشته حجم تجارت میان این دو کشور بسیار ناچیز بوده که در مقایسه با روابط روسیه با دیگر کشورها کمتر از یک درصد بوده است که باعث تاسف است.

صفراُف افزود: این در حالی است که ظرفیت‌های بسیار خوبی در دو کشور وجود دارد که می‌تواند مبنای روابط بیشتر باشد که متاسفانه این ظرفیت‌ها تاکنون شناخته نشده‌اند.

ناشر نشریه"تجارت با ایران" با اشاره به اینکه این نشریه اولین نشریه‌ای است که با موضوع تجارت با ایران فعالیت می‌کند، عنوان کرد: این مجله می‌تواند نقش بسیار خوبی در توسعه‌ی روابط دو کشور ایران و روسیه داشته باشد که سفر ما به استان‌های مختلف ایران در راستای تحقق همین امر است.

رجب صفراُف با تاکید بر اینکه زیرساخت توسعه روابط، شناخت متقابل از توانمندی‌های طرفین است، گفت: مطمئن هستیم که امکانات و پتانسیل‌های منحصر به فردی در ایران وجود دارد که قابلیت معرفی به روسیه و سایر کشورهای CIS را دارند.

وی با بیان اینکه تجار ایرانی می‌توانند حضور و جایگاه قابل توجهی در بازار قوی روسیه داشته باشند، اضافه کرد: ایران رایزن اقتصادی در روسیه ندارد، این در حالی است که رایزنان اقتصادی روسیه در ایران حضور مستمری دارند و ما به همین اکتفا نکرده‌ایم که خودمان هم به ایران سفر کرده‌ایم.

رییس مرکزمطالعات"ایران معاصر" پیشنهاد کرد بروشور و کتابچه‌هایی که در رابطه با پتانسیل‌های لرستان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این استان وجود دارد، به زبان روسی هم منتشر شوند تا بخشی از خلأ عدم آشنایی روس‌ها در این زمینه برطرف شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا