قیمت نفت خام سبک ایران 60 دلار و 4 سنت شد/آشفتگی در بازار طلا

قیمت نفت خام سبک ایران 60 دلار و 4 سنت شد/آشفتگی در بازار طلا

میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای سال 2017 تاکنون 50 دلار و 39 سنت برای هر بشکه بوده است.


قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به سوم نوامبر (12 آبان‌ماه) با بیش از 2 دلار افزایش به 60 دلار و چهار سنت برای هر بشکه رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از وزارت نفت، این وزارتخانه اعلام داشت میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای سال 2017 تاکنون 50 دلار و 39 سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران نیز در دوره مورد بررسی 2 دلار و 52 سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به 57 دلار و 47 سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز به 58 دلار و 73 سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته 2 دلار و 39 سنت افزایش یافته است.

قیمت نفت خام شاخص دبلیو.تی.آی در هفته منتهی به سوم نوامبر، 2 دلار و 11 سنت افزایش یافت و به 54 دلار و 60 سنت برای هر بشکه رسید. در هفته مورد بررسی قیمت نفت خام شاخص برنت 2 دلار و 25 سنت، افزایش یافته و به 60 دلار و 83 سنت برای هر بشکه رسیده است.

قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز به ترتیب 58 دلار و 77 سنت و 58 دلار و 70 سنت برای هر بشکه بوده است که نسبت به هفته گذشته به ترتیب 2 دلار و 51 سنت و 2 دلار و 56 سنت افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، در هفته های اخیر با توجه به تاکید اعضای اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت بر مدیریت بازار جهانی نفت و تداوم اجرای توافق اوپک و غیر اوپک برای کاهش تولید نفت، قیمت این فراورده رشد قابل توجهی یافته است.

همچنین تشدید تنش های سیاسی در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس نیز موجب رشد قیمت نفت شده است.

اما در بازار طلا، روند نوسانی قیمت این کالا موجب تشدید نگرانی نسبت به معاملات آتی این فلز گرانبها در هفته جاری شد .

بر اساس این گزارش، قیمت طلا در روز پنجشنبه به بالاترین سطح خود در 3 ماه اخیر رسیده بود، در پایان مبادلات روز جمعه با افت شدیدی روبرو شده است.

البته قیمت طلا در هفته گذشته با افزایش 0.5 درصدی روبرو شده که این مساله در یک ماه اخیر بی سابقه بوده است.

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه پس از آن با افت شدید 13 دلاری روبرو شد که تنها در عرض 10 دقیقه سرمایه گذاران بین المللی 4 میلیون اونس از ذخایر طلای خود را فروختند. قیمت طلا در پایان هفته ای که گذشت به سطح 1275 دلار در هر اونس رسیده است.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که طلا در کوتاه مدت نمی تواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند و تا زمانی که این سطح مقاومتی شکسته نشود نمی توان نسبت به افزایش بیشتر قیمت این فلز گرانبها امیدوار بود.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا