کاهش 55 دلاری قیمت‌ طلا در 2 هفته

کاهش 55 دلاری قیمت‌ طلا در 2 هفته

احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه آینده میلادی موجب شد تا قیمت طلا روز جمعه به سمت نزدیکی پایین ترین رقم 6 سال اخیر برگردد و چهارمین هفته کاهشی متوالی را ثبت کند.

به گزارش نامه نیوز،تعدادی از مقامات فدرال رزرو آمریکا روز پنجشنبه  از افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر حمایت کردند.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا دیروز با 0.2 درصد کاهش به 1082 دلار و 30 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز پنجشنبه به 1074 دلار و 26 سنت رسید که پایین ترین رقم از فوریه 2010 تاکنون بود. قیمت طلا آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر در پایان معاملات دیروز با 10 سنت کاهش به 1080 دلار و 90 سنت رسید.

احتمال افزایش نرخ بهره بر قیمت طلا سایه افکنده زیرا این اقدام فدرال رزرو آمریکا هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و ارزش دلار آمریکا را افزایش می دهد. قیمت طلا از آغاز ماه نوامبر تاکنون یعنی طی دو هفته گذشته حدود 5 درصد برابر با 55 دلار کاهش یافته است.

دیوید ویلسون، تحلیلگر سیتی گروپ گفت: «واضح ست که با افزایش این حس که پس از انتشار آمارهای قوی در هفته گذشته نرخ بهره در ماه دسامبر افزایش خواهد یافت، سرمایه گذاران در حال خارج کردن سرمایه های خود از بازار طلا هستند.»

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه 1.5 تن دیگر کاهش یافت.

قیمت فلز پالادیوم دیروز پس از رسیدن به پایین ترین رقم  2 ماه و نیم اخیر (530.75 دلار) با 3.9 درصد کاهش به 536.50 دلار رسید. قیمت این فلز در این هفته بیش از 13 درصد کاهش داشته که بیشترین کاهش هفتگی از می 2010 تاکنون بوده است.

قیمت نقره هم دیروز نیم درصد کاهش داشت و به 14 دلار و 20 سنت رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا