در معاملات امروز بورس تهران ثبت شد؛

تغییر مالکیت یک هزار و 177 میلیارد ریال دارایی مالی

تغییر مالکیت یک هزار و 177 میلیارد ریال دارایی مالی

در نتیجه معاملات روز شنبه سهامداران بورس تهران بیش از 497 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 177 میلیارد ریال بود و در 45 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

 

در داد و ستدهای اولین روز هفته سرمایه گذاران بورسی بیش از یک هزار و 177 میلیارد ریال دارایی مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه معاملات روز شنبه سهامداران بورس تهران بیش از 497 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 177 میلیارد ریال بود و در 45 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین در این روز گروه های خودرو، فلزات اساسی و فراورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

همچنین در این روز شاخص کل بورس با افت 102 واحدی به رقم 87 هزار و 795 رسید. شاخص بازار اول نیز 143 واحد نزولی شد اما شاخص بازار دوم 160 واحد بالا رفت.

نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس و مپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند و باعث افت این متغیر شدند. در مقابل نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و بانک خاورمیانه با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای معادن منگنز ایران، توسعه شهری توس گستر، کارتن ایران، موتوسازان تراکتوسازی ایران، آبادگران ایران، تراکتورسازی ایران و بانک خاورمیانه بود.

در مقابل نمادهای صنایع شیمیایی سینا، لنت ترمز ایران، رینگ سازی مشهد، تکنوتار، کمک فنر ایندامین، پیاذر و قند لرستان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام کارتن ایران، تراکتورسازی ایران، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، صکوک مرابحه سایپا، اوراق مشارکت رایان سایپا و اوراق مشارکت شهرداری تهران بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق مشارکت رایان سایپا، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی و سهام پارس دارو بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را داشتند.

سایپا در معاملات امروز با جا به جایی 65 میلیون سهم به ارزش 70 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا