از دیدگاه تحلیل تکنیکال بررسی شد؛

روند آتی اونس، آبشده طلا و سکه نقدی

روند آتی اونس، آبشده طلا و سکه نقدی

طی هفته گذشته طبق تحلیل ارائه شده اونس طلا با پایداری در بالای سطح ۱۲۶۰ دلار موجب افزایش قیمت تا ۱۲۸۸ دلار شد که در بازار طلای داخلی از ابتدای هفته با افزایش قیمت ها روبرو بودیم.

چشم انداز

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، سکه نقدی باری دیگر رکورد بالاترین قیمت را در چندسال گذشته شکست و در آبشده طلا هم قیمت ها تا دامنه سقف قیمت افزایش پیدا کرد.

تحلیل اونس طلا در هفته جاری

در نمودار چهارساعته، قیمت با برخورد به دامنه ۱۲۶۶ دلار مجدد با افزایش روبرو بود و توانست تا دامنه مقاومت نزدیکی که در تحلیل گذشته به آن اشاره شد، افزایش پیدا کند و سپس با برخورد به آن با کاهش شارپی تا دامنه ۱۲۷۴ دلار روبرو بود. در حال حاضر همچنان پتانسیل افزایشی برقرار است و با عدم شکست دامنه تقاضا قیمت باز هم می تواند با افزایش روبرو شود.

 دامنه مقاومتی نزدیک: ۱۲۸۵ الی ۱۲۹۰

دامنه مقاومتی اصلی ۱۳۰۰ الی ۱۳۰۶

دامنه حمایتی نزدیک: ۱۲۶۶ الی ۱۲۶۰

دامنه حمایتی اصلی ۱۲۵۱ الی ۱۲۴۳

سناریوهای احتمالی اونس طلا در هفته جاری

سناریو افزایشی: پایداری قیمت در بالای ۱۲۷۴ دلار قیمت را مجدد به بالای ۱۲۸۰ دلار هدایت می کند. سپس با شکست دامنه ۱۲۸۸ تا ۱۲۹۰ دلار اونس طلا می تواند به دامنه ۱۲۹۵ - ۱۳۰۰ - ۱۳۰۵ دلاری افزایش پیدا کند.

سناریو کاهشی: پایداری قیمت در زیر ۱۲۷۴ دلار اونس طلا را به سمت ۱۲۷۰ - ۱۲۶۴ - ۱۲۶۰ دلار هدایت می کند سپس با شکست دامنه تقاضای ۱۲۶۴ دلار الی ۱۲۶۰ دلار قیمت به سمت تقاضای بعدی که در محدوده ۱۲۵۳ الی ۱۲۴۳ دلار است، هدایت می شود.

سناریو های برگشتی

حالت اول: چنانچه باری دیگر اونس طلا با رویت دامنه ۱۲۶۴ الی ۱۲۶۰ دلار روبرو شود تقاضا باز هم می تواند با برگشت همراه شده و با این برگشت به اهداف ۱۲۷۰ - ۱۲۷۴ - ۱۲۸۰ و ۱۲۸۵ دلار دست پیدا کند.

حالت دوم: چنانچه قیمت با شکست سطح تقاضای فعلی که ۱۲۶۰ دلار است. با سناریوی کاهش همراه باشد با رویت دامنه عرضه ۱۲۵۳ الی ۱۲۴۳ دلار می تواند روند برگشتی گرفته و با توجه به دامنه تقاضا، احتمال برگشت به سمت ۱۲۶۰ - ۱۲۶۴ - ۱۲۷۰ - ۱۲۷۴ - ۱۲۸۰ و ۱۲۸۵ دلار وجود دارد.

حالت سوم: چنانچه با سناریوی برگشتی تا رویت دامنه ۱۲۸۴ الی ۱۲۸۸ دلار مواجه باشد با عدم شکست ۱۲۹۰ دلار، باز هم می تواند کاهش قیمت را به سمت دامنه تقاضا تجربه کند که اهداف میانی آن ۱۲۸۰ - ۱۲۷۴ - ۱۲۷۰ - ۱۲۶۴ و ۱۲۶۰ دلار است.

حالت چهارم: چنانچه قیمت با سناریوی افزایشی در دامنه ۱۳۰۰ دلاری همراه شود با عدم شکست دامنه مقاومتی ۱۳۰۶ موجب برگشت قیمت خواهد شد و این برگشت اهدافی شامل ۱۲۹۰ – ۱۲۸۵ الی ۱۲۸۰ دلار را دارد.

 تحلیل آبشده نقدی طلا در هفته جاری

در نمودار آبشده نقدی قیمت با رویت دامنه عرضه ۵۴۴ هزارتومان با برگشت قیمت تا دامنه ۵۴۰ هزارتومان روبرو شد که در حال حاضر دیده می شود که احتمالا در آبشده طلا قیمت با کاهش بیشتر روبرو باشد و با عدم شکست سقف قیمتی هفته گذشته این کاهش امکانپذیر خواهد بود.

 دامنه مقاومتی نزدیک: ۵۴۶ الی ۵۴۳  هزار تومان

دامنه مقاومتی اصلی ۵۵۵ الی ۵۵۰  هزار تومان

دامنه حمایتی نزدیک: ۵۳۴ الی ۵۳۲  هزار تومان

دامنه حمایتی اصلی ۵۳۰ الی ۵۲۵  هزار تومان

 سناریوهای احتمالی آبشده نقدی طلا در هفته جاری

سناریو افزایشی: قیمت با پایداری در بالای ۵۳۷ هزار تومان با افزایش روبرو است که در مرحله اول دستیابی به اهداف ۵۴۳ و ۵۴۶ هزارتومان وجود دارد و سپس با شکست دامنه عرضه نزدیک می تواند به اهداف ۵۵۰ - ۵۵۵ هزارتومان دست پیدا کند.

سناریو کاهشی: با شکست روند نزولی در سطح قیمتی ۵۳۷ هزارتومان و با پایداری در زیر این محدوده قیمتی، احتمال کاهش قیمت به سمت دامنه ۵۳۴ و ۵۳۲ هزارتومان وجود دارد. سپس با شکست دامنه تقاضای نزدیک با شکست نزولی دیگر به سمت ۵۳۴ و ۵۳۲ هزارتومان حرکت می کند.

سناریو برگشتی

حالت اول: چنانچه قیمت با رویت دامنه ۵۳۴ و ۵۳۲ هزار تومان مواجه باشد با عدم شکست این دامنه با برگشت قیمت روبرو خواهد بود و اهداف ۵۳۷ - ۵۴۰ و ۵۴۳ هزار تومان است.

حالت دوم: چنانچه با شکست نزولی به سطح ۵۳۲ هزار تومان به دامنه قیمتی ۵۳۰ و ۵۲۵ هزار تومان روبرو شود، برگشت قیمت با عدم شکست این دامنه وجود دارد و اهداف ۵۳۲ - ۵۳۴ - ۵۳۷ و ۵۴۰ هزارتومان است.

حالت سوم: چنانچه قیمت مجدد در دامنه ۵۴۶ و ۵۴۳ هزار تومان قرار گیرد، احتمال برگشت قیمت وجود دارد و کاهش قیمت مجدد به سمت ۵۴۰ - ۵۳۷ - ۵۳۴ و ۵۳۲ هزار تومان هدایت می شود.

تحلیل آبشده شنبه ای در هفته جاری

در آبشده شنبه ای طلا باز هم قیمت آخرین سقف که ۵۵۴ هزار تومان بود را شکسته است که دیده می شود قیمت با رویت دامنه های تقاضا مجدد به بالای سقف باز میگردد که دو دامنه تقاضا پیش رو دارد و با رویت یکی از آنها مورد برگشت قرار می گیرد.

 دامنه مقاومتی اصلی ۵۵۴ الی ۵۵۶  هزار تومان

دامنه حمایتی نزدیک:۵۴۷ الی ۵۴۵  هزار تومان

دامنه حمایتی اصلی ۵۴۱ الی ۵۳۸  هزار تومان

 

سناریو های احتمالی آبشده شنبه ای در هفته جاری

سناریوی افزایشی: پایداری قیمت در بالای۵۵۰ هزار تومان احتمالا افزایش مجدد قیمت به سمت ۵۵۴ و ۵۵۶ هزار تومان وجود دارد و با شکست دامنه عرضه فعلی افزایش قیمت بیشتری وجود دارد.

سناریو کاهشی: چنانچه قیمت با شکست نزولی سطح ۵۵۰ هزار تومان مواجه باشد احتمال کاهش قیمت به سمت دامنه تقاضای نزدیک که در محدوده ۵۴۷ الی ۵۴۵ هزار تومان است هدایت شود و برای کاهش بیشتر نیازمند شکست این دامنه است و اهداف شکست شامل دامنه تقاضای اصلی در سطوح قیمتی ۵۴۱ و ۵۳۸ هزار تومان است.

سناریوهای برگشتی

حالت اول: رویت دامنه ۵۴۷ الی ۵۴۵  هزار تومان و عدم شکست آن احتمال برگشت قیمت به سمت ۵۵۰ - ۵۵۴ و ۵۵۶ هزارتومان وجود دارد.

حالت دوم: چنانچه قیمت با شکست تقاضا نزدیک با رویت دامنه ۵۴۱ الی ۵۳۸  هزار تومان مواجه شود و عدم شکست آن احتمال برگشت قیمت به سمت ۵۴۵ - ۵۴۷ - ۵۵۰ هدایت می شود.

حالت سوم: چنانچه قیمت با پایداری در بالای ۵۵۰ به دامنه عرضه ۵۵۴ الی ۵۵۶ هزار تومان باز گردد با رویت این دامنه و عدم شکست آن می تواند مجدد کاهش پیدا کند و اهداف شامل دامنه تقاضای نزدیک و اصلی است.

تحلیل سکه نقدی در هفته جاری

در نمودار سکه نقدی قیمت با شکست سقف ۱۳۲۴۰۰۰ تومان باز هم مورد افزایش قرار گرفت و توانست تا دامنه ۱۳۶۲۰۰۰ افزایش پیدا کند، و در حال حاضر با کاهش چشم گیر اونس طلا در دامنه ۱۳۵۰۰۰۰ در حال نوسان است.

دامنه مقاومت دور: ۱۳۷۲۰۰۰ الی ۱۳۷۰۰۰۰

دامنه مقاومتی نزدیک: ۱۳۶۲۰۰۰ الی ۱۳۵۷۰۰۰

دامنه حمایتی نزدیک: ۱۳۴۰۰۰۰ الی ۱۳۳۶۰۰۰

دامنه حمایتی اصلی: ۱۳۲۷۰۰۰ الی ۱۳۲۲۰۰۰

 سناریوهای احتمالی سکه نقدی در هفته جاری

سناریو افزایشی: چنانچه قیمت در بالای حمایت ۱۳۵۰۰۰۰ قرار داشته باشد تمایلات صعودی همچنان برقرار خواهد بود و قیمت در دامنه ۱۳۵۰۰۰۰ الی ۱۳۶۲۰۰۰ نوسان می دهد و با شکست ۱۳۶۲۰۰۰ به هدف ۱۳۷۲۰۰۰ نزدیک می شود.

سناریو کاهشی: با شکست حمایت ۱۳۵۰۰۰۰ و عدم شکست مقاومت اصلی قیمت به سمت ۱۳۴۰۰۰۰ - ۱۳۳۶۰۰۰ حرکت می کند و کاهش بیشتر با شکست حمایت ۱۳۳۶۰۰۰ امکانپذیر خواهد بود و اهداف این شکست شامل ۱۳۳۰۰۰۰ - ۱۳۲۷۰۰۰ و ۱۳۲۲۰۰۰ است.

شایان ذکر است که شکست حمایت اصلی ۱۳۲۲۰۰۰ قیمت را به سمت ۱۳۱۷۰۰۰ - ۱۳۱۱۰۰۰ هدایت می کند.

سناریوهای برگشتی

حالت اول: چنانچه قیمت با شکست حمایت ۱۳۵۰۰۰۰ بتواند کاهش پیدا کند در هفته جاری می تواند در دو دامنه مورد برگشت قرار گیرد و سپس با افزایش روبرو باشد؛ دامنه اول در محدوده  ۱۳۴۰۰۰۰ الی ۱۳۳۶۰۰۰ که حمایت نزدیک فعلی است مورد برگشت قرار می گیرد و با عدم شکست این لایه حمایت قیمت به سمت ۱۳۴۵۰۰۰ - ۱۳۵۰۰۰۰ - ۱۳۵۷۰۰۰ باز خواهد گشت.

حالت دوم: چنانچه قیمت دامنه حمایتی  ۱۳۴۰۰۰۰ الی ۱۳۳۶۰۰۰ را از دست دهد قیمت تا محدوده ۱۳۲۷۰۰۰ الی ۱۳۲۲۰۰۰ کاهش پیدا می کند و سپس با سناریوی برگشتی در آن دامنه مورد برگشت با عدم شکست آن وجود دارد و اهداف این سناریو شامل ۱۳۳۶۰۰۰ - ۱۳۴۰۰۰۰ - ۱۳۴۵۰۰۰ - ۱۳۵۰۰۰۰ و ۱۳۵۷۰۰۰ است.

حالت سوم: در صورتی که سکه نقدی در هفته جاری با افزایش روبرو باشد قرارگیری قیمت در محدوده ۱۳۵۷۰۰۰ الی ۱۳۶۲۰۰۰ باز هم احتمال برگشت برای فروشندگان میسر است که با ریسک پذیری بالاتر قیمت بتواند با عدم شکست دامنه مقاومتی کاهش پیدا کند و اهداف شامل ۱۳۵۰۰۰۰ -۱۳۴۵۰۰۰ - ۱۳۴۰۰۰۰ - ۱۳۳۶۰۰۰ - ۱۳۳۰۰۰۰ است.

منبع: طلا چارت

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا