فولکس واگن ظرف دوماه 43% ارزش سهام خودرا ازدست داده است

فولکس واگن ظرف دوماه 43% ارزش سهام خودرا ازدست داده است

بزرگترین خودروسازی اروپا همچنان بر اثر رسوایی های متقلبانه در انتشار آلاینده ها از محصولات دیزلی اش تحت فشار قرار دارد.

به گزارش  نامه نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کانال دوم تلویزیون دولتی آلمان، «سِت.دِ.اف» با اشاره به اینکه مدیران جدید این شرکت اکنون با دو چالش مواجهند، گزارش داد: آنها از یکطرف باید در مورد علت نصب نرم افزار متقلبانه ای که میزان آلایندگی انتشار دی اکسید کربن را از اگزوز موتورهای دیزلی محصولات فروش رفته این شرکت، کمتر از حد واقعی اش نشان داده است، شفاف سازی کنند و از طرف دیگر یکسری راه حلهای فنی برای رفع مشکل بوجود آمده در موتورهای مساله دار محصولاتشان در نظر بگیرند. رئیس سابق خودروسازی پورشه از شرکتهای وابسته به شرکت فولکس واگن، وجود این مشکل را قابل قبول توصیف کرده است.  
 
با این حساب باید گفت دیگر هیچ تعجبی ندارد که ارزش هر برگ سهام این شرکت از زمان انتشار چند رسوایی پیش آمده برای فولکس واگن یعنی نزدیک به دو ماه پیش تقریبا به یک دوم کاهش یابد. در حالی که در هیجدهم سپتامبر امسال ارزش هر سهم فولکس واگن، یکصد و شصت و هفت یورو و هشتاد سنت بود اما با گذشت نزدیک به دو ماه و تجربه یک کاهش چهل و سه درصدی ارزش سهام این شرکت، در حالی که هم اکنون در آستانه نیمه نوامبر هستیم، ارزش هر برگ سهام فولکس واگن به نود و شش یورو و سی و پنج سنت رسیده است.  
 
درخصوص آمار جدید فروش فولکس واگن نیز باید گفت: این رسوایی بطور قابل ملاحظه ای بر میزان فروش جهانی فولکس واگن تاثیر منفی داشته است؛ بطوری که میزان فروش محصولات این شرکت در اکتبر گذشته، بیش از پنج درصد کمتر از سال گذشته بود. تاکنون مدیران این شرکت همواره بر حفظ و تقویت نیروی انسانی خود تاکید داشته اند. بنابراین فعلا تهدیدی در حذف فرصتهای شغلی فولکس واگن مطرح نیست.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا