بانک ها نرخ سود مصوب را رعایت نمی‌کنند

بانک ها نرخ سود مصوب را رعایت نمی‌کنند

قاضی سراج گفت: مصوبه شورای پول و اعتبار برای نرخ سود 15 درصدی داریم، اما نه دولتی ها و نه خصوصی ها رعایت نمی کنند.


رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست صبحانه کاری فعالان اقتصادی و هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: بانک های دولتی و خصوصی، نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، قاضی سراج گفت: مصوبه شورای پول و اعتبار برای نرخ سود 15 درصدی داریم، اما نه دولتی ها و نه خصوصی ها رعایت نمی کنند.

وی افزود: خیلی از بانک های خصوصی بنگاهداری می کنند و به تولیدکنندگان وام نمی دهند.

قاضی سراج اظهار داشت: قاچاق نیز از معضلات جدی اقتصاد ایران است و تولیدکنندگان را نابوده کرده است، چراکه قیمت تمام شده کالای مشابه در ایران و خارج، بسیار متفاوت است و تولیدکنندگان ایرانی که ایثارگونه کالا تولید می کنند مجبور به انبار کردن کالاها هستند، چون قدرت رقابت ندارند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: تریلی کالاهای قاچاق آماده است و با استفاده از کوله بران، بدون پرداخت حقوق و عوارض دولتی، کالا را وارد کشور می کنند که امیدواریم این مشکلات ریشه یابی و ریشه کن شود.

وی اظهار داشت: اگر کارکنان سازمان بازرسی برخورد تندی داشته یا مشکل در سازمانها ایجاد کرده باشد، برخورد می کنیم، اگر یک بازرس سازمان بازرسی در اداره ای، باعث ترس بی جهت افراد شده یا در اداره ای مشکل ایجاد می کند، به سازمان معرفی کنید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست صبحانه کاری فعالان اقتصادی و هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: از تشکیل کمیته با اتاق بازرگانی استقبال می کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه ساماندهی کارت های بازرگانی، مشکلات بسیاری را حل می کند، گفت : اگر شفافیت در اقتصاد ایران حاکم باشد، خیلی از مشکلات اقتصادی حل می شود ، البته قانون دولت الکترونیک هم وجود دارد و اگر اجرایی شود، نظارت در شفافیت راحت تر است و می توان کارها را به سهولت انجام داد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا