الکتروموتور کوره های پیش گرم فولاد مبارکه بومی سازی شد

الکتروموتور کوره های پیش گرم فولاد مبارکه بومی سازی شد

گروه صنایع معدنی >فولاد - کارشناس خرید قطعات یدکی فولاد مبارکه گفت :الکتروموتور 800 کیلو واتی کوره های پیش گرم واحد 51 نوردگرم با دو میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی بومی سازی شد.

به گزارش ماین نیوز، غلامعباس کریمی روز شنبه با اشاره به اهمیت کسب دانش فنی ساخت این نوع تجهیز حساس، افزود:در راستای حمایت از تولید ملی و اجرای دستورالعمل های اقتصاد مقاومتی از سازندگان داخلی به منظور همکاری و مشارکت در بومی سازی این الکتروموتور استعلام به عمل آمد و به دنبال اعلام آمادگی یک شرکت داخلی ساخت این تجهیز به این شرکت واگذار شد.

همچنین ایوب زاده کارشناس تعمیرات کوره های پیش گرم در این مورد گفت: این الکترو موتور با حضور نمایندگان شرکت های داخلی مجری طرح در محل خود نصب و با موفقیت راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

ابراهیم میرزائیان تکنسین قطعات یدکی واحد51 نیز با اشاره به عملکرد این الکترو موتور اظهار کرد: این تجهیز مربوط به سیستم هوایی احتراق کوره های پیشگرم 3 و 4 است و به منظور تأمین هوای مورد نیاز جهت ترکیب با گاز طبیعی و احتراق در کوره ها از ونتیلاتورهای هوای فشرده استفاده شده که قوای محرکه هرکدام از این موتورها با توانkw 800 و تحت ولتاژ kw 6.6 تأمین می شود.

وی خاطر نشان کرد: این تجهیز از نظر بهره برداری از شرایط برابری با موتورهای مشابه خارجی قرار دارد و حتی به نوعی شرایط بهتری را برای خط تولید فراهم کرده است.

تکنسین قطعات یدکی واحد51 با اشاره به اینکه برای نصب این الکتروموتور در مجموع 240 نفرساعت نیرو صرف شد گفت: تعویض این تجهیز در توقف برنامه ریزی شده 12ساعته خط تولید انجام شد.

فولاد مبارکه اصفهان با تولید حدود شش میلیون تن فولاد خام از شرکت هایی است که در زمینه تولید ورق های فولادی فعالیت می کند.

بیش از 50 درصد از ورق فولادی مورد نیاز کشور برای استفاده در صنایع خودروسازی و قطعه سازی، فلزی سبک، فلزی سنگین و لوله های انتقال سیالات، صنایع بسته بندی و لوازم خانگی و الکتریکی و لوله و پروفایل در شرکت فولاد مبارکه تامین می شود.

محصولات این شرکت شامل کلاف و ورق های سرد و گرم، کلاف های اسیدشویی شده ، کلاف نوار باریک است.
محصولات این شرکت به 30 کشور در اروپا، آمریکای شمالی، خاور دور، آفریقا و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا