در داد و ستدهای امروز؛

فلزات اساسی، خودرو و شیمیایی ها در صدر معاملات نشستند

فلزات اساسی، خودرو و شیمیایی ها در صدر معاملات نشستند

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای صنایع شیمیایی سینا، رادیاتور ایران، الکتریک خودرو شرق، سرمایه گذاری ملت، پاکسان، داروسازی امین و نفت بهران بود.

 

در داد و ستدهای سومین روز هفته سهامداران بورس تهران بیش از 547 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز دوشنبه بیش از 547 میلیون برگه دارایی مالی در بورس تهران دست به دست شد که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 265 میلیارد ریال بود و در 53 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

در روز جاری گروه های فلزات اساسی، خودرو و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

همچنین نمادهای ماشین سازی اراک، ملی مس، ارتباطات سیار و پالایش نفت بندرعباس امروز با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث شدند این متغیر 61 واحد افت کند و در رقم 87 هزار و 843 قرار بگیرد.

نمادهای بانک ملت، پتروشیمی جم و مپنا با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

در بازار امروز دو شاخص بازار اول و دوم به ترتیب 26 و 221 واحد افت کردند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای صنایع شیمیایی سینا، رادیاتور ایران، الکتریک خودرو شرق، سرمایه گذاری ملت، پاکسان، داروسازی امین و نفت بهران بود.

در مقابل نمادهای ماشین سازی اراک، کشت و صنعت چین چین، کمک فنر ایندامین، حفاری شمال، گرانیت بهسرام، شهد و درخشان تهران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در بازار امروز سرمایه گذاران بورسی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت رایان سایپا، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت ملی نفت ایران و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق صکوک سایپا، سهام ماشین سازی اراک، اوراق مشارکت شهرداری تهران و اوراق مشارکت شهرداری شیراز خارج شوند. این نمادها طولانی ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز ماشین سازی اراک با معامله 59 میلیون سهم به ارزش 90 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا