اختلاف درآمد و هزینه برق عامل عقب‌ماندگی انرژی تجدید‌پذیر

اختلاف درآمد و هزینه برق عامل عقب‌ماندگی انرژی تجدید‌پذیر

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو علت عقب ماندگی انرژی‌های تجدید‌پذیر را اختلاف در درآمد و هزینه‌های صنعت برق دانست و گفت: تا زمانی که قیمت برق ارزان بماند نمی‌توانیم به سمت انرژی‌های پیچیده که هزینه بیشتری دارند پیش برویم.

دائمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که در حال حاضر دسترسی به انرژی‌های فسیلی و حرارتی در کشور آسان است، اظهار کرد: با توجه به این‌که این انرژی‌ها هزینه کمتری را نسبت به انرژی‌های تجدید‌پذیر دارند، لذا نمی‌توان نسبت به رشد انرژی‌های تجدید‌پذیر امیدوار بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با تلاش‌های وزارت نیرو و قرار‌دادهایی که در این زمینه منعقد شده است، توانسته‌ایم انرژی‌های نو را حمایت کنیم، اما باید به این مساله توجه کرد که این حمایت مصنوعی و از داخل خود سیستم نشأت نگرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو با اشاره به اختلاف قیمت فاحش قیمت برق در ایران و جهان تصریح کرد: در حال حاضر قیمت برق در ایران حداقل 50 تومان است لذا نمی‌توان نسبت به ارتقاء و رشد انرژی تجدید‌پذیر امیدوار بود.

به گفته دائمی دولت تاکنون حمایت‌های زیادی را از انرژی تجدید‌پذیر کرده است به‌طوری که برق تجدید‌پذیر را به طور متوسط 600 تومان از تولید‌کننده خریداری می‌کند و به مردم 50 تومان می‌فروشد.

وی با بیان این‌که سیاست‌های دولت در راستای حمایت از انرژی تجدید‌پذیر است، اظهار کرد: به دلیل این‌که این حمایت‌ها ذاتی نیست می‌توان گفت اگر زمانی این حمایت‌ها قطع شود مشکلات ادامه پیدا می‌کند، اما در هر صورت سیاست‌های فعلی دولت حمایت از برق‌های تجدید‌پذیر است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو با بیان این‌که تاکید بر توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر کاری دشوار است، گفت: امیدواریم قیمت های سوخت به جایی برسد که بتوانیم از دانش فنی بالاترین بهره‌وری را ببریم و باید به این نکته توجه کرد که ایران در زمینه‌ی مصرف انرژی در دنیا پرمصرف‌ترین است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا