دستگیری شاهزاده متمول عربی، شاخص تداول را زمین زد

دستگیری شاهزاده متمول عربی، شاخص تداول را زمین زد

ده ها تن از وزرا و شاهزاده های سعودی به دلیل انجام تحقیقات بیشتر و بازجویی به دلیل فساد مالی بازداشت شدند.

تأثیرگذارترین مرد اقتصادی عربستان در اوایل ساعات امروز بازداشت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، پرنس ولید بن طلال، شاهزاده معروف و متمول عربی و مالک شرکت سرمایه گذاری هلدینگ کینگ دام، سهامدار عمده توئیتر،جنرال موتورز، اپل و سیتی گروپ به منظور انجام تحقیقات بیشتر بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، ده ها تن از وزرا و شاهزاده های سعودی به دلیل انجام تحقیقات بیشتر و بازجویی به دلیل فساد مالی بازداشت شدند .

ابراهیم العساف، وزیر سابق اقتصاد در این کشور نیز از دیگر وزرای بازداشتی است .

دستگیری های اخیر در حاشیه عرضه اولیه آرامکو غول نفتی سعودی است. عرضه اولیه این سهم بزرگترین عرضه اولیه در دنیا خواهد بود که به صورت دوئال صورت خواهد گرفت.

این اتفاقات تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که یک کمیته جدید ضد فساد به ریاست محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بر اساس فرمان سلطنتی ملک سلمان پادشاه عربستان در اواخر روز شنبه تشکیل شد.

شبکه تلویزیونی العربیه عربستان اعلام کرد چندین شاهزاده، چهار وزیر کنونی و سابق در نتیجه تحقیقات کمیته ضد فساد در مورد قصورهای صورت گرفته در جریان سیل سال ۲۰۰۹ شهر جده در ساحل دریای سرخ که ویرانی های فراوانی در این شهر به بار آورد و همچنین شیوع مرگبار ویروس سندرم تنفسی خاورمیانه (مِرس) در این کشور بازداشت شدند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد هدف این کمیته «حفاظت از دارایی های عمومی، تنبیه افراد فاسد و سوءاستفاده کنندگان از موقعیت» است.

 این روند موجب افت شدید شاخص ها در بازار سعودی شد و شاخص تداول را با کاهش 1.9 درصدی همراه کرد .

 

  

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا