دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد تا سال ۲۰۲۵

دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد تا سال ۲۰۲۵

دنیای معدن - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرایی شدن بسیاری از قراردادهای پسابرجامی تهران و پکن با اعتبار ۲۰ میلیارد یورو خبر داد و گفت: ۳۰ میلیارد یورو طرح جدید معدنی بین ۲ کشور قابل تعریف است.

مهدی کرباسیان در همایش فناوری ایران و چین گفت: در آغاز دولت یازدهم ۲۰ میلیارد یورو قرارداد بین ایران و چین گشایش اعتبار شد و امروز اکثر این قراردادها در حال اجراست.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵ میلیارد یورو کار جدید در زمینه های آهن، مس، آلومینیوم، معدن و صنایع معدنی روی میز است و در این زمینه ها اعلام آمادگی می کنیم.

کرباسیان ادامه داد: هفت طرح فولادی ۸۰۰ هزار تنی به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو در مرحله عملیاتی قرار دارد که ۲ طرح آهن اسفنجی آن افتتاح و پنج طرح دیگر نیز در آینده نزدیک افتتاح می شود و در مجموع ۶ میلیون تن به ظرفیت فولاد کشور اضافه می کند.

وی افزود: طرح آلومینیوم جنوب با ظرفیت ۳۰۰ هزار تنی به ارزش یک میلیارد یورو با همکاری چینی ها راه اندازی و پیش بینی می شود در نیمه دوم امسال راه اندازی شود.

وی اضافه کرد: در بخش زغالسنگ نیز پیش بینی می شود به زودی اعتبار اسنادی (ال.سی) ۹۰ میلیون یورویی طرح طبس با همکاری شرکت «سی.ام.سی «(CMC) چین باز شود.

کرباسیان بیان داشت: هدف ایران دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد تا سال ۲۰۲۵ است.

به گفته وی، بخش معدن ایران تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۵۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش های اکتشاف، توسعه پروژه، تجهیزات و صنایع معدنی و زیرساخت های مرتبط با آن نیاز دارد که سهم بخش فولاد و آلومینیوم به ترتیب ۳۰ و ۱۱ میلیارد دلاری است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا