شریعتمداری در گفت‌وگو با ماین نیوز تاکید کرد:

توانایی چادرملو برای معدنکاری سبز در آنومالی D۱۹

توانایی چادرملو برای معدنکاری سبز در آنومالی D۱۹

گروه معادن >سنگ آهن - وزیر صنعت، معدن و تجارت توانایی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برای فعالیت معدنی سبز در آنومالی D19 را تائید کرد.

محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز در حاشیه نمایشگاه ایران کان مین 2017 در پاسخ به این سوال که مشکل اعطای مجوز به شرکت چادرملو برای فعالیت در آنومالی D19 با توجه به رو به اتمام بودن ذخیره این شرکت چه زمانی حل خواهد شد؟ توضیح داد: در اجرای این پروژه رعایت مسائل محیط زیستی حرف اول را می‌زند و باید بگویم که معدنکاری سبز نیز شعار و هدف اصلی ما است.

وی افزود: معدنکاری سبز در دنیا براساس روش‌های استاندارد در حال انجام است و در ایران نیز چنین توانایی وجود دارد و شرکت چادرملو قادر به معدنکاری سبز و رعایت مسائل محیط زیستی برای فعالیت در آنومالی D19 است.

شریعتمداری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ماین نیوز مبنی بر اینکه سیاست وزارت صمت در دولت دوازدهم به ویژه بعد از احیای دوباره ستاد فولاد در حوزه پیاده‌سازی نظام تعرفه‌ای برای حمایت از صنعت فولاد چیست؟ توضیح داد: توازن در زنجیره فولاد مهمترین موضوع است. باید به سمتی حرکت کنیم که در تمام زنجیره فولاد از سنگ آهن تا محصول نهایی توازن برقرار باشد. اگر هم در بخشی از زنجیره شاهد مازاد تولید هستیم باید مجوز صادرات داده شود و یا اگر کمبود مواد اولیه داشته باشیم باید با کاهش تعرفه اجازه تامین نیاز صنعت را بدهیم. تنظیم این روابط اهمیت زیادی دارد و در واقع باید به درستی نبض زنجیره فولاد را بگیریم تا بفهیم هر بخش از این زنجیره چه نیازی دارد تا آن را برطرف کنیم.

او همچنین از شناسایی اولیه یک ذخیره عظیم سنگ آهن در جنوب استان یزد خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد میزان سنگ آهن موجود در این ذخیره برابر با کل ذخیره فعلی سنگ آهن کشور باشد.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا