در بازار اولین روز هفته ثبت شد؛

تغییر مالیکت بیش از یک میلیارد برگه دارایی مالی در بورس تهران

تغییر مالیکت بیش از یک میلیارد برگه دارایی مالی در بورس تهران

در جریان معاملات امروز بورس تهران شاخص کل 23 واحد رشد کرد و در رقم 87 هزار و 868 قرار گرفت. شاخص بازار اول نیز در حالی 11 واحد نزولی بود که شاخص بازار دوم 199 واحد ر شد کرد.

 

در داد وستدهای اولین روز هفته سهامداران بورس تهران بیش از یک میلیارد برگه دارایی مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز جاری سهامداران بورس تهران بیش از یک میلیارد برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند. ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 866 میلیارد ریال بود و در 53 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در روز شنبه گروه های فلزات اساسی، شیمیایی و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز بورس تهران شاخص کل 23 واحد رشد کرد و در رقم 87 هزار و 868 قرار گرفت. شاخص بازار اول نیز در حالی 11 واحد نزولی بود که شاخص بازار دوم 199 واحد رشد کرد.

نمادهای تاپیکو، بانک ملت و گل گهر امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای پتروشیمی پردیس، پالایش نفت اصفهان، ملی مس و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر ثبت کردند.

صدر نشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای معادن منگنز ایران، سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی، قند پیرانشهر، قند لرستان، کمک فنر ایندامین، حفاری شمال و قند قزوین بود.

در مقابل نمادهای تایدواتر خاورمیانه، محورسازان ایران خودرو، تولید محور خودرو، چرخشگر، دوده صنعتی پارس، پگاه آذربایجان غربی و آلومینیوم ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین در این روز سرمایه گذاران بورسی برای خرید سهام سرمایه گذاری پتروشیمی ایران، سهام بیمه آسیا، اوراق مشارکت رایان سایپا، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری تهران بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران تلاش کردند برای خروج از اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، سهام پارس دارو، حق تقدم نیرو ترانس و واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را تشکیل دادند.

در پایان معاملات امروز بانک ملت با معامله بلوکی 359 میلیون سهم به ارزش 347 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را در بازار امروز داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا