بورس،بهترین تراز برای سنجیدن سود کارخانه های سنگ آهن

بورس،بهترین تراز برای سنجیدن سود کارخانه های سنگ آهن

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت فولاد ایران گفت: بورس ملاک خوبی برای بررسی میزان سود کارخانه های سنگ آهن است.

منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت فولاد ایران اظهار کرد: طی سالهای اخیر با وجود تغییرات زیادی که در قیمت جهانی سنگ آهن رخ داد، تلاش کردیم قیمت این ماده اولیه کارخانه های فولاد در داخل ثابت بماند.

وی در ادامه افزود: این عدم تغییر مطابق با قیمت های جهانی در بیشتر مواقع به نفع تولیدکنندگان سنگ آهن بوده و معمولا زمانی صاحبان معادن سنگ آهن شروع به اعتراض می کنند که این موضوع به ضرر آنها باشد و قیمت های جهانی بالاتر از قیمت های داخلی رشد کند.

یزدی زاده تصریح کرد: پارامترهای زیادی در تعیین قیمت سنگ آهن در داخل مهم است، اما از آنجاییکه معادن سنگ آهن ما آنطور که باید، توسعه نیافته اند، هنوز هم نمی توانند عیار و کیفیت مورد درخواست کارخانه های فولادسازی را تامین کنند.

وی با انتقاد از رویکرد برخی مدیران سنگ آهن، تاکید کرد: بورس ملاک خوبی برای بررسی میزان سود کارخانه های سنگ آهن است و زمانیکه صورت های مالی این کارخانه ها را بررسی می کنیم، مشاهده می کنیم که علی رغم عدم توسعه یافتگی مناسب و تنها به دلیل پایین بودن حقوق دولتی و بهره مالکانه ، سنگ آهنی ها سودهای زیادی می برند و این عادلانه نیست که از کارخانه های فولاد به دلیل خرید با قیمت پایین شکایت کنند.

مدیرعامل شرکت فولاد ایران در خاتمه ، یادآور شد: برای اینکه کارخانه های فولادی بتوانند، سنگ آهن مورد نیاز خود را با قیمت جهانی بخرند، باید تمام مؤلفه های داخلی فراهم شود و این موضوع بدون شک زمان زیادی خواهد برد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا