در نامه رؤسای ۳ کمیسیون مجلس پیشنهاد شد:

واگذاری سهام چند شرکت بورسی

واگذاری سهام چند شرکت بورسی

محمدرضا پور ابراهیمی از ارسال نامه سه تن از رؤسای کمیسیون های تخصصی مجلس به علی لاریجانی خبر داد و گفت: رؤسای کمیسیون های اقتصادی، اجتماعی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رفع مشکل دریافت مستمری بازنشستگان فولاد شدند.


رئیس کمیسیون اقتصادی از نامه رؤسای کمیسیون های صنایع و معادن، اجتماعی و اقتصادی مجلس به رئیس مجلس جهت رفع مشکل عدم پرداخت حقوق مستمری بازنشستگان فولاد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی از ارسال نامه سه تن از رؤسای کمیسیون های تخصصی مجلس به علی لاریجانی خبر داد و گفت: رؤسای کمیسیون های اقتصادی، اجتماعی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رفع مشکل دریافت مستمری بازنشستگان فولاد شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

برادر گرامی، جناب آقای دکتر لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیات؛

چنانچه مستحضر می باشید در سال های اخیر بازنشستگان صنعت فولاد که در حدود 90 هزار نفر در کشور می باشند همواره از بابت دریافت مستمری خود دچار مشکلات متعددی بوده و این امر دغدغه خاطر همه نمایندگان محترم شده است.

از آنجائیکه در قانون بودجه سال 96 منابع پیش بینی شده در بند هـ تبصره 7 کفاف پرداخت حقوق و مزایا را نداده عملا مستمری بازنشستگان در 6 ماهه باقی مانده سال با مشکل اساس مواجه گردیده است.

لذا از آنجا که در بند پ ماده 12 قانون توسعه برنامه ششم مصوب گردیده که دولت براساس محاسبات فنی، بیمه ای مطالبات صندوق فولاد را حداکثر ظرف سه سال پرداخت و تسویه نماید و میزان مطالبات صندوق از دولت نیز طبق تائید سازمان حسابرسی بیش از 210 هزار میلیارد ریال می باشد.

از حضرتعالی خواهشمند است به منظور رفع مشکل همیشگی صندوق دستور فرمایید وزارت امور اقتصاد و دارایی نسبت به واگذاری و اجرایی کردن مصوبات قبلی دولت، واگذاری 20 درصد سهام فولاد مبارکه، 20 درصد سهام شرکت مس ایران، 100 درصد سهام آلومینای جاجرم و 100 درصد سهام معدن گل گوهر (5 و 6) و 20 درصد هلدینگ خلیج فارس اقدام و تا پایان سال خزانه داری کل کشور به صورت علی الحساب نسبت به پرداخت حقوق این قشر تا پایان سال، اقدام و نهایتا مبلغ فوق از محل مطالبات صندوق مذکور موضوع بند ب ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه تهاتر گردد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا