۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی در بخش نسوز چینی کنورتور ذوب آهن اصفهان حاصل شد

۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی در بخش نسوز چینی کنورتور ذوب آهن اصفهان حاصل شد

گروه صنایع معدنی >فولاد - معاون مدیریت نسوز شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: بیش از 20 میلیارد ریال صرفه جویی در بخش نسوزچینی کنورتور شماره 3 این شرکت با استفاده از آجرهای باقی مانده از ست های قبلی حاصل شد.

به گزارش ماین نیوز، مهدی نصیری افزود: مدیریت نسوز ذوب آهن همواره جلوگیری از اتلاف مواد نسوز و استفاده از مواد رسوبی موجود در انبارها را در راس برنامه های خود قرار داده و صرفه جویی اخیر نیز در همین راستا صورت گرفت.

وی با بیان اینکه نسوزچینی کنورتور با این روش برای دومین بار در این شرکت اجرا شد، گفت: پس از بازدید از انبار مواد نسوز و مشاهده مواد نسوز باقی مانده از ست های کنورتور خریداری شده قبلی و آمارگیری و دسته بندی آنها، امکان سنجی اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت و با موفقیت اجرا شد.
نصیری اظهار کرد: با اجرای این طرح از فروش آجرهای باقی مانده به قیمت پایین به عنوان ضایعات نسوز جلوگیری بعمل آمد.

وی افزود: نسوز کنورتور بصورت ست خریداری می شود و هر کدام از تامین کنندگان داخلی و خارجی بر اساس نقشه شل فلزی کنورتور، طرح و نقشه نسوز خود را تهیه و اقدام به ارسال آجرهای نسوز می کنند.
وی اضافه کرد: طرح نسوز کنورتور شرکت های مختلف با توجه به اهداف تجاری و رقابتی آنها تفاوت زیادی با یکدیگر دارد و استفاده از آجرهای شرکت های مختلف در کنار یکدیگر را بسیار مشکل می کند.

معاون مدیریت نسوز شرکت ذوب آهن، نبود مارک های خاص از آجرهای نسوز برای نسوزکاری در برخی قسمت های کنورتور در آجرهای مازاد موجود را مشکل دیگر اجرای این طرح دانست و گفت: با تلاش چندماهه برای طراحی مجدد لایه نسوز کنورتور، سرانجام توانستیم به این مشکل نیز غلبه کنیم .
وی گفت: در طراحی مجدد نسوز کنورتور علاوه بر استفاده از تجربیات نسوزچینی کنورتورهای قبلی، توپوگرافی تخریب تمام کنورتورها بدقت بررسی و از نقاط قوت و ضعف آجرهای نسوز شرکت های تامین کننده مختلف در طراحی این ست و برای دستیابی به بهترین نتیجه استفاده شد.

نصیری گفت: بُرشکاری آجرها برای آماده سازی و تهیه مارک های ناقص و همچنین همپوشانی لایه نسوز از چالش های دیگر اجرای طرح مورد نظر بود که با دقت پرسنل نسوزکار، این مهم نیز برطرف شد.

ذوب آهن اصفهان، بزرگترین واحد فولاد سازی قطعات ساختمانی در ایران است.
این شرکت فولادسازی، سال گذشته 2.7 میلیون تن فولاد خام تولید کرد.
ذوب آهن اصفهان در 50 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا