رئیس اداره صنعت، معدن شهرستان زرند:

از باطله‌های کارخانه زغالشویی زرند زغال‌سنگ فرآوری می‌شود

از باطله‌های کارخانه زغالشویی زرند زغال‌سنگ فرآوری می‌شود

گروه معادن >زغال‌سنگ - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان زرند از فرآوری زغال‌سنگ از باطله کارخانه زغالشویی زرند توسط سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، «مهدی باصره» با بیان این‌که در گذشته از زغال‌سنگ بیشتر برای تأمین انرژی گرمایی خانگی توسط بشر استفاده می‌شد، اظهار کرد: پس از انقلاب صنعتی به‌ویژه اختراع ماشین‌های حرارتی مانند ماشین بخار، استفاده از زغال سنگ در جهان وارد فاز جدیدی شد.

وی با اشاره به نشستی با حضور سرمایه‌گذاران چینی، خاطرنشان کرد: در این نشست مصوب شد تا در راستای اقتصاد مقاومتی از باطله‌های کارخانه زغالشویی زرند زغالسنگ فرآوری بشود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان زرند یادآور شد: با توجه به شرایط خاص زمین‌شناسی ناحیه زرند که پیش‌تر به آن اشاره شد طیف وسیعی از مواد معدنی در آن تشکیل شده که بسیاری از آن‌ها به‌صورت معدن فعال در حال استخراج و بهره‌برداری بوده و بسیاری دیگر در مراحل اولیه بوده و هنوز بسیاری دیگر حتی کشف هم نشده است.

وی با بیان این‌که تولید آهن به روش کوره بلند در قرون نوزدهم و بیستم میلادی به یکی از مهم‌ترین مبادی مصرف زغال سنگ در جهان تبدیل شد، تصریح کرد: با افزایش استانداردهای بهداشتی و پیشرفت‌های پزشکی در خلال قرون نوزدهم و بیستم میلادی، متوسط امید به زندگی در نوع بشر افزایش یافته و با افزایش تصاعدی جمعیت نیاز به منابع انرژی طی دو قرن اخیر به شکل تصاعدی افزایش پیدا کرده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا