روزهای کسالت بار بورس

روزهای کسالت بار بورس

با گذشت یک هفته از اجرایی شدن بسته خورج از رکود، بورس تهران همچنان بدون توجه به اجرایی شدن بسته خروج از رکود، به حرکت ناچیز و قطره چکانی خود ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار ایسنا،در حالی که از هفته گذشته اجرایی شدن مفاد بسته خروج از رکود با دادن وام های خودرو و کارت اعتباری آغاز شده است، اما بورس تهران واکنش سردی به اجرای این طرح نشان داده و روزهای کسالت آوری را طی می کند.

کارشناسان می گویند با توجه به تاثیر عواملی همچون کاهش قیمت نفت و نیز تصمیماتی در خصوص نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی، بهره مالکانه معادن و نرخ سود سپرده بانکی، بورس تهران در انتظار اقدامات عملی تر و جدی تر دولت در این خصوص بوده و به این طرح ها واکنشی نشان نمی دهد زیرا علی رغم اینکه استقبال چشمگیری از وام 25 میلیونی خودرو به عمل آمده است، اما تاثیری بر معاملات خودرو و بازار سرمایه نداشته است.

در این شرایط بورس تهران به دلیل فعالیت نوسان گیران رشدهای ناچیزی را تجربه می کند به طوری که بسیاری از فعالان بازار سهام به سودهای ناچیز اکتفا کرده و با رشد اندک قیمت ها در صف فروش قرار می‌گیرند بنابراین بورس تهران در شرایط رکودی و با نوسان محدود قیمت‌ها، روزهای کسالت آوری را طی می کند.

به این ترتیب تمایل نداشتن سهامداران به خرید و فروش سهم موجب شد تا امروز نیز همانند روزهای گذشته شاخص بورس تهران به رشد ناچیز 14 واحدی و رسیدن به کانال 63 هزار و 70 واحدی اکتفا کند.

در بازار امروز شرکتهای تاپیکو، پتروشیمی پردیسو کشتیرانی از شرکتهایی بودند که شاخص را به سمت مثبت شدن هدایت کردند. اما در مقابل مخابرات، غدیر، پالایشگاه بندرعباس،مپنا و گل گهر از شرکت‌هایی بودند که مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

امروز همچنین شرکتهای قندی مورد توجه اهالی تالار شیشه ای قرار گرفتند و بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند و در مقابل بانک کارآفرین، بهسرام و سازه پویش بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند.روند کسالت آور بورس تهران موجب کاهش ارزش و حجم معاملات شد به طوری که امروز تنها 297 میلیون سهم به ارزش 77 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 273 هزار میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا