بیکرهیوز:

تعداد دکلهای حفاری در آمریکا پس از 11 هفته افزایش یافت

تعداد دکلهای حفاری در آمریکا پس از 11 هفته افزایش یافت

بیکرهیوز اعلام کرد: شرکتهای انرژی آمریکایی این هفته برای اولین بار در یازده هفته گذشته به تعداد دکل‌های حفاری نفت در این کشور افزودند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، آمارها نشان می‌دهد که به رغم تداوم کاهش قیمت نفت تعداد دکل‌های حفاری نفت در آمریکا در هفته گذشته برای اولین بار طی یازده هفته اخیر افزایش یافته است.

بیکر هیوز در گزارش خود افزود: شرکت‌های حفاری دو دکل نفتی در هفته منتهی به 13 نوامبر اضافه کردند که مجموع شمارش دکل‌ها در میادین نفت شیل آمریکا را به 574 مورد می‌رساند.

این تعداد دکل حدود یک سوم تعداد دکل‌های فعال نفتی در هفته مشابه سال گذشته است. سال گذشته در همین هفته 1578 دکل نفتی در آمریکا فعال بود.

طی 10 هفته گذشته شرکت‌های حفاری 103 دکل نفتی را در آمریکا تعطیل کرده‌اند.

افزایش دو موردی تعداد دکل‌ها در هفته گذشته نشان می‌دهد که به رغم تنزل قیمت نفت آمریکا به محدوده 40 دلار، دستکم تعدادی از شرکت‌های حفاری مایل به شروع مجدد حفاری‌های خود با امید افزایش قیمتها در آینده است.

قیمت نفت سبک آمریکا در هفته گذشته به طور متوسط 43 دلار در هر بشکه بود در شرایطی که هفته قبل‌تر 46 دلار در هر بشکه داد و ستد می‌شد.

نفت خام هفته گذشته بیشترین کاهش قیمت هفتگی را طی دو ماه گذشته تجربه کرد چرا که پر شدن ذخایر نفتی روی بازار فشار کاهشی وارد کرد.

دقایقی پس از انتشار گزارش شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز، قیمت نفت سبک آمریکا حدود 20 سنت کاهش داشت و به 40 دلار و 50 سنت در هر بشکه رسید.

فعالان بازار انرژی خاطرنشان کردند که میزان کاهش هفتگی دکل‌های حفاری طی دو ماه گذشته حدود 10 دکل در هر هفته بوده که کمتر از کاهش 19 موردی هفتگی طی یک سال گذشته بوده است. این امر تا حدودی به دلیل انتظارات مبنی بر افزایش نسبی قیمت نفت در آینده بوده است.

نفت سبک آمریکا برای تحویل در سال آینده حدود 46 دلار در هر بشکه داد و ستد می‌شود.

قیمتهای بالاتر نفت شرکت‌های حفاری را به افزودن دکل‌ها تشویق می‌کند. شرکت‌های حفاری آمریکایی در واکنش به افزایش قیمت‌ها در ماههای می و ژوئن 47 دکل حفاری در فصل تابستان به تعداد دکل‌ها اضافه کردند.

به رغم افزایش دو موردی دکل‌های حفاری نفت در هفته گذشته مجموع تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی در آمریکا به دلیل کاهش شش موردی دکلهای گازی به پایین ترین سطح 13 سال گذشته رسید.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا