با کند شدن تولید صورت گرفت؛

کاهش تراز مس جهانی طی هفت ماهه نخست سال

کاهش تراز مس جهانی طی هفت ماهه نخست سال

تراز مس جهانی در هفت ماهه نخست سال جاری به خاطر کند شدن تولید مس پالایش یافته به ۱۶۰ هزار تن کسری رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به گفته گروه مطالعات بین المللی مس، تراز مس پالایش یافته جهان در هفت ماهه نخست سال جاری به خاطر راکد شدن عرضه به ۱۶۰ هزار تن کسری رسید. این اندیشکده مستقر در لیسبون گفت که کسری جولای در حقیقت با ۳۵ هزار تن، علی رغم نیم درصد افت در مصرف مس پالایش یافته که به ۱۳۶۹۰ تن رسید، پایین ترین رقم ثبت شده در سال جاری تا کنون بوده است. کاهش نیم درصدی مصرف مس پالایش یافته در اثر بهبود عرضه قراضه روی داد که باعث محدودیت در رشد مصرف در سطح جهانی شد. کسری ماه جولای به نحوی چشمگیر بیش از کسری ماههای قبل از آن بود که رقم مجموع آن شش ماه به ۷۵ هزار تن بالغ می شد.

در هفت ماهه نخست ۲۰۱۷ تراز مس پالایش یافته جهان، که با توجه به موجودی انبارهای مهر و موم شده چین تعدیل شد، رقم کسری به حدود ۹۰ هزار تن رسید، که بسیار بالاتر از رقم ۵۰۰۰ تنی دوره مشابه سال گذشته به شمار می رود. بر طبق داده های گروه مطالعات بین المللی مس، تولید مس معدنی جهان در هفت ماهه نخست سال جاری با ۲ درصد افت نسبت به دوره مشابه ۲۰۱۶ به ۱۱۳۸۱۰۰۰ تن تنزل یافت، تولید کنسانتره در همین دوره افتی ۱.۵ درصدی داشت و کاهش تولید اس ایکس-ای دبلیو حدوداً ۴.۵ درصد بود. ت

نزل تولید مس معدنی جهان عمدتاً در اثر ۷ درصد، یا ۲۲۵ هزار تن افت در تولید شیلی، بزرگترین تولید کننده مس جهان، روی داد که تحت تأثیر منفی اعتصاب در معدن اسکوندیدا و بازده پایین تر معادن کودلکو قرار گرفته بود. این گروه همچنین گفت که تولید کنسانتره در کانادا و مغولستان، به ترتیب، ۲۲ درصد و ۱۹ درصد تنزل داشت، که علت آن عمدتاً عیارهای پایین تر در نواحی مورد استخراج معادن این دو کشور بود.

تولید مس پالایش یافته جهان در هفت ماهه نخست سال جاری طبق برآورد این گروه بدون تغییر نسبت به دوره مشابه سال گذشته معادل ۱۳۵۲۷۰۰۰ بود و تولید اس ایکس-ای دبلیوی اولیه ۱.۵ درصد کاهش و تولید ثانویه(از قراضه) ۱۰ درصد افزایش داشت. افزایش قراضه در دسترس باعث شد تا تولید مس پالایش یافته ثانویه، به ویژه در چین، صعود کند. رشد اصلی در چین و هدوستان صورت گرفت و همچنین برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به خاطر رهایی از تعطیلی های نگهداری در سال ۲۰۱۶ شاهد رشد تولید ثانویه خود در دوره یاد شده سال جاری بودند.

با وجود این، رشد کلی در سطح جهان با افت ۱۱ درصدی در شیلی، دومین تولید کننده بزرگ مس پالایش یافته جهان، خنثی شد. در این کشور هم تولید مس پالایش یافته الکترولیتی و هم تولید الکترووینینگ تنزل داشت.

منبع:مس پرس

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا