رئیس خانه معدن:

۷۰ درصد معادن زغال سنگ کشور از شرایط ایمنی برخوردار نیستند

۷۰ درصد معادن زغال سنگ کشور از شرایط ایمنی برخوردار نیستند

گروه معادن >زغال‌سنگ - رئیس خانه معدن ایران با تاکید بر لزوم استانداردسازی و ارتقای نظارت ایمنی در معادن کشور، گفت: 70 درصد معادن زغال سنگ کشور از شرایط ایمنی مطلوب برخوردار نیستند.

 به گزارش ماین نیوز، «محمدرضا بهرامن» امروز (سه شنبه) در نشست خبری اعضای هیات مدیره خانه معدن ایران افزود: اکنون 83 معدن زغال سنگ کشور در حال بهره برداری است که نیازمند تقویت نگاه ایمنی در خصوص این معادن هستیم.

وی با بیان اینکه معادن زغال سنگ به دلیل تولید گاز خطرناک هستند، افزود: خانه معدن ایران در چهار سال گذشته گزارش های متعددی درخصوص خطرساز بودن این معادن ارایه کرد و در این راستا امروز دولت به نوسازی در معادن زغال سنگ، تجهیز آنها و آموزش نیروی انسانی تصمیم گیری کرده است.
بهرامن تاکید کرد: فعالان بخش معدن باید دائم در حال آموزش باشند که در غیر این صورت، بر تولید و قیمت تمام شده تولیدات تاثیر منفی خواهد گذاشت.
وی با اشاره به حادثه سال گذشته معدن یورت استان گلستان، عامل اصلی آن را نبود آموزش کافی عنوان کرد.

رئیس خانه معدن ایران یاداور شد: در این زمینه دو بسته حمایتی برای معادن زغال سنگ از جمله بسته حمایت یارانه ای و همچنین سند ایمن سازی معادن زغال سنگ با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال آماده سازی است.

** امنیت سرمایه گذاری
این مقام مسئول در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما مبنی بر سرمایه گذاری خارجی انجام شده در بخش معدن، گفت: در پنج سال گذشته خانه معدن ایران با برگردان انگلیسی کردن قانون معادن، به روز رسانی قانون سرمایه گذاری کشور در بخش معدن و برگزاری سلسله نشست هایی در داخل و خارج کشور در این خصوص گام برداشته است.
وی از برنامه ریزی تعریف استاندارد سرمایه گذاری در بخش معدن خبر داد و آن را پایه و اساس سرمایه گذاری در این بخش توصیف کرد.

بهرامن افزود: امروز سرمایه گذاران کوچک و متوسط بیشتر از سرمایه گذاران بزرگ می توانند در بخش معدن موثر باشند که در این زمینه نیز برنامه ریزی های خوبی انجام و کار جلب و جذب سرمایه گذاران آغاز شده است.
وی با انتقاد از اینکه قوانین موجود تامین کننده امنیت لازم برای سرمایه گذاران نیست، برای بازتعریف و تغییر این قوانین، انسجام بیشتر آنهاف بر پرهیز از نگاه سلیقه ای و زودبازده بودن تاکید کرد.

رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد: اگر بتوانیم 500 سرمایه گذار را در بخش معدن از خارج کشور جذب کنیم، دیگر نگرانی در این بخش نخواهیم داشت.

** نمایشگاه ایران کان مین
رئیس خانه معدن ایران از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ایران کان مین از شنبه هفته آینده (13 آبان ماه) به مدت چهار روز با حضور 139 شرکت خارجی و 146 شرکت داخلی خبر داد.
وی افزود: این نمایشگاه چهار روزه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش خواهد یافت و کشورهای آلمان، چین و ایتالیا به صورت ویژه در آن حضور خواهند داشت.

به گفته این مقام مسئول، چهار نشست تخصصی در این نمایشگاه در زمینه های سرمایه گذاری خارجی، معدن و محیط زیست، صنعت فولاد و همچنین پانلی تخصصی در زمینه سرمایه گذاری با حضور اتاق تهران برگزار خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا