رئیس انجمن صنایع نساجی :

اعمال فشار به فعالان صنعت نساجی موجب شکل گیری واحدهای زیر پله ای می شود

اعمال فشار به فعالان صنعت نساجی موجب شکل گیری واحدهای زیر پله ای می شود

تهران- ایرنا- رئیس انجمن صنایع نساجی گفت: فشار سازمان محیط زیست برای خروج واحد های صنعتی به خارج از شعاع 120 کیلومتری تهران را یکی از مشکلات این صنعت برشمرد و گفت: نتیجه این فشارها شکل گیری واحدهای زیرپله ای را به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تهران، محمد مروج حسینی در دوازدهمین کمیسیون صنعت و معدن این اتاق افزود: صنعت نساجی مبتلا به مشکلاتی است که سایر صنایع نیز با آن مواجهند.
به گفته وی، شمار پروانه های صادر شده صنعت نساجی بیش از 9 هزار و 818 فقره بوده که حدود 288 هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند که این رقم نسبت به 10 سال گذشته حدود 100 هزار نفر کاهش نشان می دهد.
مروج حسینی اضافه کرد: بسیاری از واحد های صنعتی حوزه نساجی امروز یا تعطیل کرده یا از شیفت های کاری خود کاسته اند.
وی، یکی از مشکلات صنعت نساجی در گذشته را نداشتن توجه از سوی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد و گفت: به تازگی این وزارتخانه، توسعه صنعت نساجی را در راهبرد اولویت های خود قرار داده است.
رئیس انجمن صنایع نساجی افزود: سهم پوشاک در سبد خانوار هشت درصد بود که در پنج یا 6 سال گذشته به 4.6 درصد کاهش یافته است.
وی خاطرنشان ساخت: صنعت نساجی، در شمار صنایع آلاینده محسوب نمی شود اما اعمال این فشار سبب می شود که بسیاری از تولیدی ها خود را صنف بنامند تا در محدوده تهران باقی بمانند و این رویه موجب می شود واحدهای بزرگی در این صنعت شکل نگیرد و فعالان این بخش به صورت زیرپله ای فعالیت کنند.
ارزش صادرات صنایع نساجی در نیمه نخست امسال 514 میلیون دلار و میزان واردات بیش از 508 میلیون دلار بیان شده که از نظر وزنی حدود 210 هزار تن است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا