گندله بافق، ارزش افزوده سنگ آهن را بیش از ۳۰ در صد افزایش می دهد

گندله بافق، ارزش افزوده سنگ آهن را بیش از ۳۰ در صد افزایش می دهد

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: با بهره برداری از طرح گندله سازی این شرکت، ارزش افزوده مواد معدنی سنگ آهن بیش از 30 درصد افزایش می یابد.

محمد جوادعسکری اظهار کرد: امروز اگر کنستانتره تولیدی شرکت سنگ آهن بافق یکهزار و 200میلیارد تومان گردش مالی داشته باشد با گندله سازی حدود یکهزار و 570 میلیارد تومان ارزش افزوده، وارد گردش مالی این شرکت می شود.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق با بیان اینکه طرح گندله سازی سه چاهون بافق پایان سال97 به بهره برداری می رسد افزود: هم اینک این طرح با پیشرفت 42درصدی در حال اجراست و بهره برداری از آن نقش مهمی در جلوگیری از خام فروشی سنگ آهن دارد.

وی ظرفیت گندله سازی بافق را سالانه پنج میلیون تن اعلام و خاطر نشان کرد: این محصول علاوه بر تامین خوراک کارخانه های فولاد کشور از خام فروشی سنگ آهن جلوگیری می کند و ارزش افزوده بالاتر و در آمد بیشتری برای کشور ایجاد می کند.
عسکری افزود: ساخت مجتمع گندله سازی سه چاهون بافق برای تولید پنج میلیون تن گندله قابل مصرف در صنایع تولید آهن به روش احیاء مستقیم به منظور تامین خوراک اولیه و فرآیند احیا در کارخانه فولاد در نظر گرفته شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق برای ساخت راه اندازی کارخانه گندله سه چاهون بافق 157 میلیون یورو از طریق فاینانس و یوزانس سرمایه گذاری شده است.

این مسوول با اشاره به اینکه یک شرکت ژاپنی طرف قرار داد ساخت گندله سه چاهون بافق است خاطر نشان کرد: با تکمیل و بهره برداری از این طرح 700 نفر به طور مستقیم و بالغ بر یکهزار و 500 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

'گندله' محصول نهایی فرآیند گندله سازی و ماده اولیه برای فرآیندهای تولید آهن خام در کوره بلند و تولید آهن اسفنجی به روش های متعدد احیای مستقیم است که از مواد معدنی سنگ آهن استحصال می شود.
معادن چغارت و سه چاهون بافق از بزرگترین تولید کنندگان سنگ آهن کشور محسوب می شود و تحت عنوان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران،با پنجهزار و 600 نفر پرسنل به استخراج سالانه هشت میلیون تن سنگ آهن ادامه می دهد.
سه چاهون در فاصله 36 کیلومتری و چغارت در 12 کیلومتری شهر بافق قرار دارد.

مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا