همزمان با کاهش ارزش دلار آمریکا؛

اونس جهانی تثبیت شد

اونس جهانی تثبیت شد

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه پس از کاهش ارزش دلار آمریکا با ثبات نسبی روبرو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه دادستان ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری آمریکا، از رئیس کارزار انتخاباتی ترامپ خواست تا خود را تسلیم مقامات انتظامی و قضایی کند، ارزش دلار در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش رابرت مولر، دادستان ویژه بررسی دخالت روسیه در انتخابات سال گذشته ریاست جموری آمریکا اولین کیفرخواست خود را در این زمینه صادر کرده است.

بر همین اساس، به پل مانفورت، رئیس کارزار تبلیغات ریاست جمهوری دونالد ترامپ در جریان انتخابات سال گذشته آمریکا و یک تاجر مرتبط با وی به نام ریک گیتس ابلاغ شده است تا خود را به مقامات فدرال تسلیم کنند.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته به ۱۲۷۶ دلار رسیده استقیمت طلا در ماه اکتبر تاکنون با افت ۰.۲ درصدی روبرو شده است.

قیمت طلا در ماه گذشته نیز با کاهش نسبی روبرو شده بود. شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی با کاهش ۰.۴ درصدی همراه شده است.

یک منبع آگاه دولت آمریکا نیز تاکید کرده است که ترامپ احتمالا جرومی پاول را به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو معرفی خواهد کرد. انتظار می رود ترامپ روز پنجشنبه نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام کند.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشا می دهد که هزینه های مصرفی در آمریکا طی ماه سپتامبر با بیشترین افزایش در ۸ سال اخیر روبرو شده است.

اختلافات نمایندگان کنگره آمریکا بر سر اصلاحات مالیاتی دولت ترامپ همچنان ادامه داردبانک مرکزی ژاپن نیز قصد دارد اجرای سیاست های انبساطی پولی را ادامه دهد. توکیو امیدوار است با ادامه اجرای این سیاست ها به زودی به هدف خود یعنی تورم ۲ درصدی دست یابد.

بحران بر سر استقلال کاتالونیا همچنان ادامه دارد. دادستانی اسپانیا دوشنبه رهبران کاتالونیا را به دلیل تلاش برای جدایی از دولت مرکزی اسپانیا به شورش و اغتشاش متهم کرد.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا نیز به زودی برگزار خواهد شد و این نشست می تواند تاثیر زیادی بر وضعیت نرخ بهره و نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

منبع:رویترز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا