رئیس خانه معدن ایران:

روند صنعت معدن مثبت است

روند صنعت معدن مثبت است

بهرامن درباره دورنمای بخش معدن کشور نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه تقاضای جهانی برای این بخش هر روز بیشتر می‌شود، در بخش‌هایی که درخواست‌های خارجی داریم بخش معدن حرکت رو به جلویی دارد.


رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه دولت باید سرمایه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی را به یک‌هزار میلیارد تومان برساند،گفت: این بخش نیازمند حمایت بیشتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از میزان، محمدرضا بهرامن اظهار کرد: دولت حمایت‌ های جانبی از جمله پرداخت تسهیلات برای بخش معدن نکرده است، شاید در بخش فرآوری این اتفاق افتاده اما، در بخش معدن این اتفاق نیفتاده است.

رئیس خانه معدن ایران درباره نحوه حمایت صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی گفت: این صندوق مسئول صدور بیمه است و با توجه به اعتباری که برای متقاضیان تسهیلات با صدور بیمه نامه ایجاد می‌کند بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات راحت‌تر عمل می‌کنند.

بهرامن با بیان اینکه اعتبار این صندوق از ۱۰ میلیارد تومان به ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، افزود: این مبلغ در حدی نیست که بتواند تمام معادن کشور را پوشش دهد و اگر بخواهیم این کار را انجام دهد، دولت باید سرمایه آن را به یک‌هزار میلیارد تومان برساند در غیر این صورت نمی‌توان انتظار خاصی از آن داشت.

وی درباره دورنمای بخش معدن کشور نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه تقاضای جهانی برای این بخش هر روز بیشتر می‌شود، در بخش‌هایی که درخواست‌های خارجی داریم بخش معدن حرکت رو به جلویی دارد.

بهرامن درباره سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بخش معدن نیز گفت: رقمی خاصی در این زمینه نمی‌توانم اعلام کنم اما، سرمایه‌گذاران خارجی در بخش معدن در واحد‌های کوچک و متوسط راحت‌تر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشور‌های قزاقستان گرجستان و روسیه در بخش معدن کشور سرمایه‌گذاری کردند، خاطرنشان کرد: از اروپا به طور مستقیم سرمایه‌گذاری نشده اما، در تامین تجهیزات که در گذشته با مشکلات روبه‌رو بودیم، اکنون راحت‌تر آن‌ها را تهیه می‌کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا