در معاملات امروز رقم خورد؛

آیفکس در قله تاریخی/ افزایش حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران

آیفکس در قله تاریخی/ افزایش حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران

امروز بازار فرابورس ایران شاهد مبادله نزدیک به 285 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌ هزار و 818 میلیارد ریال بود که نسبت به روز گذشته از افزایش حجم و ارزش معاملات حکایت داشت.


نگاهی به معاملات انجام شده در بازارهای فرابورس نشان می‌دهد، روز جاری سهامداران در مجموع دو بازار اول و دوم بیش از 121 میلیون سهم به ارزش 349 میلیارد ریال را دست به دست کردند و به ترتیب دو نماد از گروه‌های فلزات اساسی و شیمیایی به نام‌ها «ذوب» و «خراسان» بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فرابورس ایران، امروز بازار فرابورس ایران شاهد مبادله نزدیک به 285 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌ هزار و 818 میلیارد ریال بود که نسبت به روز گذشته از افزایش حجم و ارزش معاملات حکایت داشت.

دوشنبه هشتم آبان ماه به موازات دادوستدهای انجام شده در فرابورس، چندین توقف و بازگشایی نماد و اعلام تاریخ توقف نماد معاملاتی اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب2» مشاهده شد.

بدین ترتیب در تابلو الف بازار پایه، نماد معاملاتی شرکت فرابورس ایران پس از ارائه اطلاعات تکمیلی در خصوص اثر کاهش نرخ کارمزد بر سود هر سهم این شرکت و اعلام اینکه این موضوع دارای آثار با اهمیتی بر پیش‌بینی سود خالص هر سهم فرابورس نیست، بازگشایی شد.

همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های تولید برق عسلویه مپنا، ریل پرداز سیر، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی و آهن و فولاد ارفع پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی و توضیحات تکمیلی بازگشایی شدند و در سمت مقابل نماد معاملاتی شرکت فرآورده‌های سیمان شرق به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز چهارشنبه مورخ  10 آیان 96 متوقف شد.

در نماد ذوب‌آهن سهامداران نزدیک به 43 میلیون سهم به ارزش 34 میلیارد ریال و در نماد پتروشیمی خراسان بیش از 12 میلیون سهم به ارزش 83 میلیارد ریال را مبادله کردند.

نماد «ذوب» همچنین امروز در صدر نمادهای پربازدید نشست و پس از آن نماد شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی و آسیا سیر ارس در جایگاه دوم و سوم نماد پربیننده قرار گرفتند.

بازار پایه نیز روز جاری میزبان نقل و انتقال بیش از 151 میلیون سهم به ارزش 342 میلیارد ریال قرار گرفت.

نماد شرکت کیسون بالاترین حجم و ارزش معاملات را در این بازار تجربه کرد.

 

شنبه آتی، توقف نماد "سخاب2"

در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس هم که شنبه هفته آینده مورخ 13 آبان ماه نماد اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب2» به منظور واریز وجه اسمی این اوراق در سررسید متوقف می‌شود، سرمایه‌گذاران 987 هزار ورقه را به ارزش 962 میلیارد ریال دست به دست کردند.

در همین حال در معاملات امروز تابلو اوراق تسهیلات مسکن شاهد جابه جایی بیش از 77 هزار ورقه تسه به ارزش حدود 59 میلیارد ریال بود.

این اوراق در بازه قیمتی 748 تا 791 هزار ریال دادوستد شدند و اوراق تسه مهرماه 96 بیشترین حجم و ارزش معاملات را در این تابلو به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز دادوستدهای امروز را با خرید و فروش 10.5 میلیون ورقه به ارزش بیش از 105 میلیارد ریال خاتمه دادند. صندوق اعتماد آفرین پارسیان در صدر ETFها به لحاظ ثبت بالاترین رقم حجم و ارزش معاملات ایستاد.

 

آیفکس در قله تاریخی

در نهایت در پایان معاملات امروز، شاخص کل فرابورس با رشد نزدیک به 9 واحدی در قله تاریخی خود یعنی ارتفاع 969 واحدی ایستاد.

نمادهایی از گروه‌های پالایشی و پتروشیمی یعنی «مارون»، «شراز» و «خراسان» و نیز سه نماد از گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم به نام‌های «بمپنا»، «دماوند» و «بکهنوج» بیشترین تاثیر مثبت بر آیفکس را در معاملات امروز رقم زدند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا