دکتر سبحانی تاکید کرد: تداوم حرکت در مسیر موفقیت با توجه به دستورالعملهای کاری و حاکمیت سیستمهای کارآمد

دکتر سبحانی تاکید کرد: تداوم حرکت در مسیر موفقیت با توجه به دستورالعملهای کاری و حاکمیت سیستمهای کارآمد

دنیای معدن -در این جلسه دکتر سبحانی مدیرعامل فولادمبارکه انتخاب این شرکت به عنوان واحد نمونۀ استاندارد ملی و استانی و موفقیت در فرآیند ارزیابی مدیریت دانش و تعالی سازمانی را تبریک گفت و در خصوص اهمیت انجام هرچه دقیق تر ممیزی ها در شرکت افزود: دستورالعمل های کاری و حاکمیت سیستم های کارآمد در شرکت، شرایطی فراهم میکند که بتوانیم با مقایسۀ روند حرکت شرکت و الگوبرداری از سازمان های پیشرو دنیا در مسیر موفقیت گام برداریم.

وی در همین رابطه یادآور شد: در جریان انجام ممیزی ها شرکت به طور مرتب خود را به روز رسانی و با سایر رقبا مقایسه می نماید که البته اصل فلسفۀ استانداردهای ایزو نیز در همین مکانیزم پایش و کنترل مستمر است؛ بنابراین ما به عنوان یکی از صنایع بزرگ کشور در این خصوص باید دقت خاصی داشته باشیم.
مدیرعامل فولادمبارکه در ادامه به ضرورت توجه به چرخه عمر کالاها اشاره نمود و گفت: در دنیا چرخه عمر کالایی که تولید می شود از اهمیت خاصی برخوردار است؛ بنابراین ضرورت دارد شرکت فولاد مبارکه متناسب با سایر فولادسازها مدلی برای چرخۀ عمر محصولات خود طراحی و در این خصوص برنامه های مدون و دقیق و استانداردهای خود را تعریف نماید، به خاطر داشته باشیم برای محصولات فولادمبارکه، این یک ضرورت است.
دکتر سبحانی با تأکید بر اهمیت کاهش مصرف انرژی در صنایع خاطرنشان کرد: موضوع کاهش مصرف انرژی یکی از مهمترین مواردی است که شرکت ها به آن توجه خاصی دارند بنابراین باید با همکاری واحد تحقیقات شرکت، تکنولوژی های جدید را جستجو نمایم تا در طرح های توسعه آتی از تکنولوژی روز استفاده کنیم.
وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: مشارکت همه جانبه و دقت نظر کارکنان در انجام فرایند ممیزی باعث میشود نتایج مطلوب و قابل قبولی برای شرکت به دست آید.
این گزارش حاکی است در ابتدای این جلسه منوچهر نیک فر معاون فنآوری شرکت فولاد مبارکه با اشاره به برنامه های ممیزی خارجی که از تاریخ ششم آبان تا یکم آذرماه به مدت ۶۹ نفر-روز و با حضور ۶ نفر از ممیزان شرکت SGS برگزار خواهد شد و طی آن هفت استاندارد،ISO9001  ،ISO14001 ISO50001، ISO10002، ،ISO10004 و ISO10015OHSAS18001 موجود در شرکت مورد ممیزی قرار خواهد گرفت، ایشان اضافه کرد: در این دوره از ممیزی همچنین استانداردهای ISO9001 در مدیریت کیفیت و ISO14001 در مدیریت محیط زیست بر اساس ویرایش جدید سال ۲۰۱۵ ممیزی خواهد شد.
ایشان در ادامه به حوزه های تمرکز ممیزی خارجی سال ۹۶ نیز اشاره و تصریح کرد: بازنگری، اجرا و آموزش دستورالعمل ها و گردشکارها، کنترل شاخص های فرآیندی و تعریف اقدامات اصلاحی تأثیرگذار بر بهبود کیفیت محصولات، اهداف مرتبط با مصرف انرژی (نواحی تولیدی و انرژی و سیالات)، شناسایی و ارزیابی جنبه های زیست محیطی، کالیبراسیون تجهیزات، اندازه گیری و شناسایی و ارزیابی ریسک ها (اهداف، ایمنی، محصول و...) بخشی از این فعالیت ها را تشکیل میدهد.
گفتنی است در این جلسه گزارش‌هایی از وضعیت سیستم های مدیریت در شرکت، برنامه ممیزی خارجی، عملکرد ایمنی، زیست محیطی و بهداشت حرف‌های شرکت، وضعیت مدیریت انرژی، کیفیت محصولات، درخواست‌ها و میزان رضایتمندی مشتریان، وضعیت نظام آموزشی و رضایت کارکنان شرکت و وضعیت عملکرد تأمین کنندگان فولادمبارکه ارائه شد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا