معاون ایمیدرو:

ایران از همکاری آفریقای جنوبی در معادن و سرمایه گذاری مشترک استقبال می کند

ایران از همکاری آفریقای جنوبی در معادن و سرمایه گذاری مشترک استقبال می کند

تهران- ایرنا- معاون سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ضمن استقبال از همکاری جمهوری اسلامی با آفریقای جنوبی در زمینه معادن، گفت: دو کشور می توانند به صورت مشارکت و یا سرمایه گذاری جداگانه، فعالیت کنند که این امر به تمایل پرتوریا بستگی دارد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان یادشده، «جمشید ملارحمان» در دیدار جئوفری اولیفانت (Godfrey Oliphant) معاون وزیر منابع معدنی آفریقای جنوبی با وی افزود: اکتشاف، فراوری و تحقیقات در زمینه معادن می تواند پایه همکاری های مشترک دو کشور باشد.
معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو افزود: ایران در زمینه صادرات سیمان به آفریقای جنوبی آمادگی دارد؛ همچنین فعالیت در معادن دریایی و یا سواحل نیز برای همکاری دو کشور مطلوب است و در عین حال فعالیت در زمینه استحصال فلز روی از آب دریا برای ایران نیز اهمیت دارد.
«جئوفری اولیفانت» معاون وزیر منابع معدنی آفریقای جنوبی نیز در این دیدار، آمادگی کشور متبوعش با ایران را برای همکاری های معدنی اعلام کرد و گفت: نخستین اولویت آفریقای جنوبی برای همکاری با ایران، فعالیت در امور معادن است.
به گفته وی، کشورش قادر به تهیه نقشه های زمین شناسی و فعالیت های تحقیقاتی روی فراوری معادن است و پیشتر، تفاهمنامه همکاری با مرکز تحقیقات فراوری معدنی ایران بین دو طرف امضا شد.
وی افزود: آفریقای جنوبی دارای دانش و تجربه فعالیت در معادن است و اکنون یک هزار و 700 معدن فعال دارد که بعضی از آنها عمق زیادی دارند که با فناوری پیشرفته نسبت به استخراج از آنها اقدام می شود.
وی، علاقمندی کشور متبوعش به همکاری با ایران در زمینه ایمنی معادن از جمله معادن زغالسنگ، طلا و سایر موارد را اعلام کرد و گفت: بحث معادن دریایی می تواند بخش دیگری از همکاری دو کشور باشد، زیرا متخصصان آفریقای جنوبی در زمینه فعالیت معادن دریایی مانند استحصال فلز روی از آب دریا از تجربه زیادی برخوردارند.
به گفته اولیفانت، منابع معدنی دریایی، منابع آبی و اکتشاف آن و همچنین زمین شناسی پزشکی می تواند مبنای همکاری آفریقای جنوی با ایران باشد.
معاون وزیر منابع معدنی افریقای جنوبی از سفر رئیس جمهوری این کشور در سال 2016 میلادی به ایران خبر داد و گفت: مواردی مانند معادن، منابع آب زیرزمینی و انرژی های تجدیدپذیر می تواند در این سفر مورد بحث و تبادل نظر طرفین برای گسترش همکاری ها باشد.
اولیفانت افزود: همکاری های مشترک در زمینه معادن مس و روی، انتقال دانش در معدن و صنایع معدنی، معدن کاری دریایی، سرمایه گذاری مشترک در بهره برداری معادن، همکاری در زمینه فناوری اکتشاف ، صادرات سیمان و کلینکر، فراوری مواد معدنی، محیط زیست و مدیریت منابع آب نیز می تواند از دیگر زمینه های همکاری ایران و افریقای جنوبی باشد.
مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران وابسته به ایمیدرو و شرکت مینتک(Mintech) آفریقای جنوبی هفته گذشته (شانزدهم آبان)، یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا