در کدال منتشر شد:

نامه شفاف سازی "ولبهمن" درباره صورت های مالی 6 ماهه

نامه شفاف سازی

به گفته مدیرعامل «ولبهمن»، با توجه به کاهش 10 درصدی هزینه تامین مالی و همچنین افزایش 33 درصدی سایر درآمدهای متفرقه، رشد 32 درصدی سود خالص نسبت به دوره مشابه قبل رخ داده است.

شرکت بهمن لیزینگ درباره صورت های مالی 6 ماهه منتهی به پایان شهریور 96 توضیح داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیر عامل شرکت لیزینگ بهمن در نامه ای خطاب به رییس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی درباه صورت های مالی 6 ماهه منتهی به پایان شهریور امسال توضیح داد.

بهزاد توفقی در این نامه درخصوص دلایل کاهش هزینه تامین مالی، کاهش هزینه های عمومی و اداری، کاهش سایر درآمدهای عملیاتی و افزایش سود خالص نسبت به دوره مشابه قبل اعلام کرده است: با توجه به تغییر شرایط خریدهای شرکت از خودروسازان در شش ماهه اول سال 96 هزینه های خرید خودروها نسبت به دوره مشابه قبل کاهش یافته که سبب کاهش هزینه های تامین مالی شده است. همچنین دلیل کاهش هزینه های عمومی و اداری کاهش تعداد نیروهای انسانی از میانگین 69 نفر به 54 نفر نسبت به دوره مشابه قبل است که این امر باعث کاهش هزینه ها شده است.

علاوه بر این ها با توجه به کاهش 10 درصدی هزینه تامین مالی و همچنین افزایش 33 درصدی سایر درآمدهای متفرقه، رشد 32 درصدی سود خالص نسبت به دوره مشابه قبل رخ داده است.

وی در ادامه جزییات درآمدهای متفرقه و دلایل افزایش آن نسبت به سال مالی قبل را تشریح کرد. توفقی درباره افزایش درآمدهای متفرقه نسبت به سال قبل به تخفیفات دریافتی از شرکت بیمه اشاره کرد. که دلیل آن نیز افزایش بیمه نامه های صادره برای مشتریان بوده که موجب رشد درآمدهای مذکور شده است.

در ادامه این نامه دلایل افزایش موجودی کالا و کاهش پیش پرداخت ها و کاهش سایز حساب ها و اسناد پرداختی نسبت به مانده اول سال نیز اعلام شده است. بنابراین عمده دلیل رشد موجودی کالا، استقبال مشتری ها از کامیونت تایگر و اقدام شرکت به خرید خودرو مذکور از شرکت سیبا موتور بوده است. در این خصوص  پیش بینی می شود در نیمه دوم سال تمامی خودرو های تحویلی به فروش برسد.

همچنین لیزینگ بهمن اعلام کرده است دلیل کاهش پیش پرداخت ها نسبت به مانده اول سال بابت خودروهای تحویلی طی دوره 6 ماهه است که از پیش پرداخت کاسته است.

در پایان آمده است : عمده دلایل کاهش سایر حساب ها و اسناد پرداختنی مربوط به کاهش اسناد پرداختنی به شرکت های سیبا موتور و بهمن دیزل است که عمده دلیل آن خرید نقدی آن خودروساز اعلام شده است،بنابراین اسناد پرداختنی نسبت به ابتدای سال کاهش داشته است. همچنین کاهش در حساب ها بابت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده دوره زمستان سال 1394 به مبلغ 38 هزار و 101 میلیون ریال که در فروردین ماه 96 پرداخت شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا