کاهش واردات از روسیه قیمت ورق های فولادی را افزایش داد

کاهش واردات از روسیه قیمت ورق های فولادی را افزایش داد

دنیای معدن - در پی کاهش واردات محصولات فولادی از روسیه، قیمت ورق های فولادی وارداتی در بازار ایران در هفته منتهی به ۲۵ اکتبر افزایش یافته است.

به نقل از پایگاه خبری متال بولتین، در پی کاهش واردات محصولات فولادی از روسیه، قیمت ورق های فولادی وارداتی در بازار ایران در هفته منتهی به 25 اکتبر افزایش یافته است.

در طی چند هفته گذشته به دلیل فرا رسیدن فصل پاییز و در حالی که به دلیل کمبود کشتی برای حمل محموله ها، روسیه بیشتر روی صادرات غلات متمرکز شده است، ارسال محموله های فولاد از بندر آستاراخان روسیه به ایران کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، در این شرایط هزینه حمل محموله ها از آستاراخان به بندر انزلی به 55 دلار در هر تن افزایش یافته است.

براورد قیمت متال بولتین از قیمت کویل فولاد داغ 2 میلیمتری در روز 25 اکتبر در بازار ایران با هزینه حمل تا بنادر ایران به 570 تا 575 دلار در هر تن رسیده در حالی که این رقم یک هفته قبل 565 تا 575 دلار بود.

قیمت های پیشنهادی شرکت فولاد سازی ام ام کی روسیه به ازای هر تن برای تحویل بر روی عرشه در بندر آستاراخان در رقم 470 یورو (553 دلار) بدون تغییر باقی مانده، اما با توجه به افزایش هزینه حمل، هر تن فولاد وارداتی برای تحویل در بنادر ایران 608 دلار در هر تن تمام می شود که برای مشتریان ایرانی فاقد توجیه اقتصادی است.

به گفته منابع آگاه، حتی با این قیمت های بالا هم یافتن کشتی برای ارسال محموله خیلی دشوار است.

این وضعیت موجب شده تا شرکت آرسلور میتال تمیرتائوی قزاقستان قیمت هر تن کویل فولاد داغ خود را 10 دلار افزایش دهد و برای تحویل بر روی عرشه در بندر آکتائو به 560 دلار برساند. هزینه ارسال محموله از بندر اکتائوی قزاقستان به بندر انزلی ایران 15 دلار در هر تن برآورد شده است.

قیمت تمام شده هر تن کویل فولاد سرد نیم تا 1.25 میلیمتری در ایران نیز روز 25 اکتبر به 580 تا 615 دلار رسید در حالی که یک هفته پیش این رقم 595 تا 605 دلار بود.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا