اجرای 12 طرح بزرگ فولادی با 150 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری

اجرای 12 طرح بزرگ فولادی با 150 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری

دنیای معدن - 12 طرح بزرگ فولادی با سرمایه گذاری 150 هزار میلیارد ریال در شهرستان خواف در حال اجرا است.

این طرحها شامل تولید کنسانتره و گندله سازی برای واحدهای تولید فولاد، در مجتمع سنگان خواف هستند که با بهره برداری از آنها تحول عظیمی در رونق اقتصادی شرق کشور ایجاد می شود.

محمدرضا پهلوان نژاد افزود: طرحها با مشارکت شرکتهای سرمایه گذاری فولاد مبارکه، توسعه ملی، بنیاد مستضعفان، فولاد خراسان و شرکت خصوصی احیاء سپاهان در حال اجرا هستند. از این تعداد پنج طرح بزرگ فولادی با اعتبار 60 هزار میلیارد ریال هفته آینده در خواف به بهره برداری می رسند.
فرماندار خواف گفت: طرح راه آهن خواف به هرات در افغانستان از دیگر طرحهای بسیار مهم ملی و بین المللی و تاثیرگذار در رونق اقتصادی شرق کشور است که در دولت تدبیر و امید اجرای آن سرعت یافت.
پهلوان نژاد ادامه داد: سه قطعه از خط آهن خواف تا هرات توسط ایران در حال اجرا است و قطعه چهارم آن در تعهد کشور افغانستان بوده که توسط یک شرکت ایتالیایی اجرا می شود.
وی گفت: این طرح از ایستگاه راه آهن خواف تا مرز افغانستان به طول 11 کیلومتر در قالب دو قطعه ریل گذاری شده و چندی پیش به بهره برداری رسید. یک قطعه نیز از نقطه صفر مرزی تا شهر به فاصله 37 کیلومتر در حال اجرا است و تا یک ماه آینده بهره برداری می شود.
مرکز شهرستان 122 هزار نفری خواف در فاصله 267 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد. خواف مرکب از چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی 96 روستا دارد. 65 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. خواف از سمت شرق 123 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.

معادن سنگ آهن سنگان در شمال شرقی ایران و فاصله 300 کیلومتری جنوب شرقی مشهد در 16 کیلومتری شهر سنگان از توابع شهرستان خواف قرار دارد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا