کارخانه ۵/ ۱ میلیون تنی فولاد در کرمان احداث می‌شود

کارخانه ۵/ ۱ میلیون تنی فولاد در کرمان احداث می‌شود

دنیای معدن - به گفته مدیرعامل شرکت ساختمانی گسترش و نوسازی صنایع ایرانیان (مانا)، این شرکت هم اکنون ساخت ۱۳ پروژه بزرگ صنایع معدنی و عمرانی به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد تومان را در دست اجرا دارد.

بیژن سرانجام، مدیرعامل شرکت ساختمانی گسترش و نوسازی صنایع ایرانیان (مانا) در یک نشست خبری با اعلام خبر فوق گفت: امیدواریم تا پایان سال آینده، این ۱۳ پروژه به بهره‌برداری برسد. یکی از این پروژه‌ها کارخانه ۵/ ۱ میلیون تنی فولاد بوتیا در کرمان است که شرکت دانیلی ایتالیا تامین مالی آن را به تاخیر انداخته و هم اینک برای نخستین بار از سوی بخش خصوصی و از محل منابع داخلی هلدینگ معدنی میدکو در حال اجرا است. وی تصریح کرد: تجهیزات این فولاد‌سازی که از سوی شرک دانیلی ایتالیا ساخته شده در حال نصب است و قصد داریم از اعتبارات صندوق توسعه ملی و تامین مالی(فاینانس) بانک چین برای تکمیل پروژه مذکور استفاده کنیم.به گفته مدیرعامل شرکت ساختمانی گسترش و نوسازی صنایع ایرانیان (مانا)، کارخانه گندله‌سازی بوتیا نیز در جوار همین مجتمع فولادی با سرمایه‌ای معادل ۳۹۷ میلیارد تومان در حال ساخت است که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.سرانجام در ادامه افزود: همچنین ساخت کارخانه کنسانتره سنگ آهن سنگان درمنطقه طبس با سرمایه ۲۲۲ میلیاردتومانی هلدینگ میدکو توسط این شرکت در حال تکمیل است. این کارخانه که متعلق به شرکت فولاد مبارکه اصفهان است، تمامی تجهیزات آن وارد شده و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.وی افزود: این شرکت همچنین تا سال آینده ساخت کارخانه آهک فولاد میدکو را با سرمایه‌ای معادل ۱۱۰ میلیارد تومان و کارخانه فرآوری زغال طبس را با سرمایه‌ای معادل ۵۰ میلیارد تومان به پایان می‌رساند.

به گفته مدیر عامل شرکت پیمانکاری مانا، کارخانه گندله‌سازی بافق با سرمایه ۳۰ میلیارد تومان و کارخانه خردایش سنگ آهن سیرجان با سرمایه ۴۳ میلیارد تومان نیز از جمله طرح‌های مهم صنعتی است که به‌زودی توسط این شرکت ساختمانی، احداث خواهد شد. سرانجام گفت: در کنار این پروژه‌های صنعتی، ساخت بیمارستان هزار تخت‌خوابی شهرک سلامت خاتم قم را به سفارش بانک پاسارگاد آغاز کرده‌ایم که مراحل نصب اسکلت فلزی این مجتمع به‌عنوان بزرگ‌ترین‌ بیمارستان هسته‌ای خاورمیانه تا اوایل سال آینده به پایان می‌رسد.وی افزود: با ساخت مجموعه یاد شده در شهر قم، امکان جذب گردشگران سلامت از کشورهای اطراف برای شهر زیارتی قم فراهم می‌شود. قرار است خدمات این بیمارستان در ۲ بخش عمومی دولتی و خصوصی به متقاضیان ارائه شود.مدیر‌عامل شرکت پیمانکاری مانا گفت: مجتمع بزرگ تجاری همیلا در ضلع شرقی میدان پونک تهران یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ عمرانی است که توسط شرکت ساختمانی گسترش و نوسازی صنایع ایرانیان در ۲۸ طبقه احداث خواهد شد. این شرکت همچنین ساخت هتل ۱۷ طبقه لوتوس مشهد را به سفارش موسسه اقتصادی ملل( عسکریه) آغاز کرده است. این هتل هم اینک در مرحله بتن‌ریزی اسکلت اصلی قرار دارد.

سرانجام افزود: همچنین ساخت ۲۷۰ واحد مسکونی به مساحت ۴۸ هزار متر مربع را با استفاده از پیشرفته ترین سیستم‌های بازیافت آب و صرفه جویی انرژی در منطقه خلیج فارس جنوب غربی تهران آغاز کرده‌ایم. وی تصریح کرد: این شرکت ظرف ۴۳ سال فعالیت عمرانی خود ساخت ۱۷۰ کارخانه و پروژه بزرگ عمرانی اعم از سد مارون، سد کارون ۴، نیروگاه شهید عباسپور، نیروگاه سد مارون، سد و تونل گاوشان، بنای مجلس شورای اسلامی، بنای وزارت نیرو و... را به عهده داشته و اکنون در حال تبدیل از یک شرکت مهندسی، تامین و ساخت (EPC) به یک سرمایه گذار در پروژه‌های عمرانی( EPCF) است.سرانجام در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به طرح توسعه حرم حضرت علی (ع)، گفت: طرح توسعه حرم حضرت علی (ع) در نجف اشرف که از چندی قبل توسط مهندسان ایرانی آغاز شده، اکنون به نیمه راه رسیده و مشتاقان زیارت از سال آینده شاهد بهره برداری کامل این پروژه بزرگ عمرانی خواهند بود.

وی گفت: امسال صحن حضرت فاطمه زهرا(ع) در اطراف حرم مطهر و در بخش زیارتی به بهره برداری می‌رسد و کار توسعه بخش غیر زیارتی به این شرکت واگذار شده است. فاز نخست بخش زیارتی این طرح به وسعت پنج هزار متر مربع، فروردین‌ امسال و در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) افتتاح شد. همچنین فاز دوم آن همزمان با عید غدیر خم به مساحت ۲۵ هزار متر مربع به بهره برداری رسید.مدیر عامل شرکت پیمانکاری مانا افزود: با تکمیل بخش غیرزیارتی طرح توسعه حرم مطهر حضرت علی (ع)که شامل موزه، کتابخانه، مهمانسرا و رستوران، شبستان و ساختمان اداری و فرهنگی می‌شود، ظرفیت اسکان و پذیرش بیش از ۱۰۰ هزار زائر به وجود خواهد آمد. در این طرح از هنر و معماری اصیل ایرانی بهره گرفته شده است.

به گفته وی، مساحت کل طرح توسعه اماکن زیارتی و غیر زیارتی حرم مطهر حضرت علی (ع) بالغ بر ۱۸۰ هزار مترمربع است که توسعه بخش غیرزیارتی به مساحت ۷۵ هزار متربع با هزینه‌ای معادل ۱۳۰ میلیارد تومان (برآورد اولیه) توسط این شرکت انجام می‌شود. سرانجام در ادامه افزود: بخش یاد شده شامل احداث ساختمان‌های اداری، موزه و کتابخانه است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. همچنین ساخت مهمانسرای بزرگ و زیبای حرم مطهر حضرت علی در قالب همین مجموعه تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.وی خاطرنشان کرد: شرکت ساختمانی گسترش و نوسازی صنایع ایرانیان به‌زودی برای پذیرش پیمانکاری ساخت صحن عقیله بنی هاشم در جوار حرم مطهر امام حسین(ع) با کارفرمای طرح وارد گفت‌وگو خواهد شد.مدیر‌عامل شرکت پیمانکاری مانا گفت: احداث بنای بزرگ عمرانی یاد شده دارای پیچیدگی‌های خاصی است که نیاز به تملک و تخریب بافت فرسوده اطراف حرم در کربلای معلی دارد. همین مساله زمان و هزینه اجرای پروژه را افزایش خواهد داد. این پروژه نیز از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال طراحی است.شرکت ساختمانی گسترش و نوسازی صنایع ایرانیان علاوه براین ساخت کارخانه سیمان العماره عراق را نیز که مالک آن شرکت سیمان فارس و خوزستان است به‌عنوان تامین‌کننده بر عهده گرفته و به دنبال اجرای پروژه‌های جدید عمرانی در کشورهای مسلمان همسایه است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا