رشد آهسته و پیوسته شاخص کل

رشد آهسته و پیوسته شاخص کل

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل به تبع رشد آرام و آهسته در هفته گذشته ، اندکی بالا رفت.

 

در معاملات روزی که گذشت شاخص بورس 14 واحد بالا رفت و به عدد 63هزار و 70 رسید. همچنین در این روز سهامداران بیش از 297 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 771 میلیارد ریال در 31هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
گفتنی است در این روز نمادهای تاپیکو، پتروشیمی پردیس، کشتیرانی، سرمایه گذاری امید و ارتباطات سیار با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص ، رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که دو شاخص مخابرات و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر ثبت کردند.
همچنین در این روز شاخص قیمت 5واحد بالا رفت. شاخص بازار اول 49 واحد افت کرد و شاخص بازار دوم 376 واحد صعود را به ثبت رساند.
همچنین در این روز گروه های بانکی ، شیمیایی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات ، در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.
همچنین نمادهای قند قزوین، قند اصفهان، نیرو کلر، پشم شیشه ایران، قند لرستان، نیرو محرکه و چرخشگر با بیشترین رشد قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.
این در حالی بود که کشاورزی و دامپروری مگسال، گروه صنایع بهشهر ایران، ملی سرب و روی، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، معادن بافق ، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان و نفت پارس بیشترین کاهش قیمت ها را تجربه کردند.
در پایان داد و ستدهای روز شنبه ، سهامداران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، قند قزوین، قند لرستان، قند مرودشت، قند قزوین، پشم شیشه ایران و قند نیشابور سنگین ترین صف های خرید را تشکیل دادند.
در مقابل گروهی از سهامداران برای خروج از سهام شرکت های بانک کارآفرین، گرانیت بهسرام، سیمان اصفهان، سازه پویش، خوراک دام پارس ، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و گلوکوزان سنگین ترین صف های خرید را تشکیل دادند.
همچنین در این روز بانک صادرات با معامله 29 میلیون سهم ، بیشترین حجم معاملات و اوراق اجاره فولاد کاوه کیش با معامله 180 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا