ثروتمندترین زن جهان یک معدندار استرالیایی است

ثروتمندترین زن جهان یک معدندار استرالیایی است

گروه معادن - جینا راینهارت ۶۳ ساله، سرمایه‌دار، تاجر و میلیاردر استرالیایی است که ثروتمندترین زن جهان و پولدارترین فرد تاریخ استرالیا نامیده می‌شود.

به گزارش ماین نیوز، به نقل از بی‌بی‌سی انگلیسی ثروتمندترین زن جهان معدندار است؛ چهره‌ای نه چندان شناخته شده در استرالیا که جینا راینهارت نام دارد. هنگامی که از او درباره مفهوم زیبایی پرسیده شد او حتی به گردنبند مرواریدی که به گردن دارد، اشاره نکرد و چیزی هم از چشم‌انداز مزرعه زیبا و وسیعی که در شمال غربی استرالیا دارد نگفت. پاسخ او این بود: زیبایی یعنی معدن آهن.

وقتی لنگ هَنکاک، پدر او یکی از بزرگترین منابع آهن جهان را در دهه ۱۹۵۰ میلادی (اواخر دهه ۲۰ شمسی) کشف کرد، به دلیل کمبود منابع این فلز، صادرات آهن از استرالیا ممنوع بود اما بعدها صادرات هزاران تن سنگ آهن به‌تدریج بر دارایی‌های او افزود.

خانواده هَنکاک تنها کسانی نبودند که از درآمد حاصل از این معدن سود می‌بردند. جینا راینهارت معتقد است کشف پدرش سود زیادی نصیب استرالیا کرده است.

حالا راینهارت با داشتن ثروتی حدود ۲۹ میلیارد دلار ثروتمندترین زن استرالیا و به اعتقاد بسیاری ثروتمندترین زن جهان است.
بی‌آردبلیو، مجله اقتصادی استرالیا او را ثروتمندترین زن جهان معرفی می‌کند. سیتی‌گروپ پیش‌بینی کرده که به زودی ثروت او به بالای ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد و در صدر فهرست ثروتمندترین مردم دنیا قرار می‌گیرد. گفته می‌شود در هر ثانیه ۶۰۰ دلار به ثروت او اضافه می‌شود.

او از اینکه معدنداری نامیده شود که ثروتش را به ارث برده، متنفر است و خود را تاجر خودساخته‌ای می‌داند که پس از مرگ پدرش در سال ۱۹۹۲ میلادی(۱۳۷۱ خورشیدی) در شرکتش تغییرات چشمگیری به وجود آورد و حالا این شرکت با نام «هَنکاک پراسپکتینگ» تمام زندگی او است.
در کنار معدنداری، او سهامدار اصلی «کانال ۱۰»، یکی از ۳ شبکه بزرگ تلویزیونی در استرالیا و همچنین بزرگترین سهامدار «فیرفکس مدیا»، دومین ناشر بزرگ روزنامه‌های بزرگ استرالیاست. فیرفکس‌مدیا ناشر ۳ روزنامه سیدنی به نام‌های مورنینگ‌هرالد، ملبورن‌اِیج و استرالین‌فایننشال‌ریویو است که از پرخواننده‌ترین روزنامه‌های استرالیا به شمار می‌آیند.
او خارج از فضای کارش سرگرمی‌ها و علایق کمی دارد و برخلاف بسیاری از ثروتمندان جهان اهل داشتن تابلوهای نقاشی، اسب‌دوانی و هواپیمای شخصی نیست. یکی از نخستین قهرمانان زندگی‌اش، مارگارت تاچر، بانوی آهنین انگلیس بود.
راینهارت به دلیل کار شبانه‌روزی‌اش معروف است. خصومت‌های شخصی‌اش افسانه‌ای شده و بسیاری از کسانی که با آنها درگیری داشته نزدیکانش بوده‌اند؛ از جمله پدرش، شریک تجاری‌اش، همسر اولش، مادرشوهر فیلیپینی‌اش و حالا ۳ فرزندش و بسیاری از این قبیل درگیری‌ها به دادگاه کشیده شده است.

زمانی به گزارشگری گفته بود که مهم‌ترین چیز در زندگی‌اش شرکتش است و هیچ چیز نمی‌تواند بر سر راه او قرار بگیرد.
او مانند پدرش مخالف کمپین‌های محیط‌زیستی است؛ اعتقادی به تغییرات اقلیمی ندارد و دیدگاه‌های سیاسی‌اش همواره تلفیقی از محافظه‌کاری و طرفداری از آزادی‌های فردی بوده است. در زمینه تلاش برای تاثیرگذاری در رویدادهای استرالیا در سال ۲۰۱۰ میلادی(۱۳۸۹ خورشیدی) با سیاست‌های دولت کارگر برای افزایش مالیات درآمد صنعت معدن مقابله کرد. همچنین با شعار «مالیات را قطع کنید» به رویارویی با کوین راد، نخست وزیر وقت رفت. چندی بعد جولیا گیلارد، جایگزین راد شد و اعلام کرد مالیات معادن افزایش نخواهد یافت.
راینهارت علاوه بر تاثیرگذاری‌های سیاسی، در حفظ کنترل کامل بر شرکتش نیز سختگیری بسیار دارد. او به دلیل حقوقی که هنگاک برای نوه‌هایش در نظر گرفته با ۳ فرزند از ۴ فرزندش دعوای حقوقی دارد.

قرار بود تا هنگامی که کوچکترین فرزند او ۲۵ ساله می‌شود، قدرالسهم بنیاد خانوادگی هنگاک که بخشی از مالکیت شرکت را در اختیار دارد، مشخص شود. اما گفته می‌شود راینهارت تلاش می‌کند این تاریخ را عقب بیندازد تا فرزندانش تا سال ۲۰۶۸ میلادی(۱۴۴۷ خورشیدی) سهمی از شرکت نداشته باشند. او مصمم است همچنان کنترل انحصاری شرکت را در اختیار داشته باشد و به فرزندانش هشدار داده در صورتی که خواسته او را نپذیرند، نابودشان می‌کند! او به فرزندانش گفته در صورتی که کاری به شرکت او نداشته باشند، پول زیادی در اختیار آنها قرار می‌دهد تا طرح‌های دیگری را دنبال کنند. از این گفته می‌توان نتیجه گرفت او بیش از پول به دنبال اعمال قدرت و کنترل‌گری است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا