بررسی روند بازار فولاد چین در یک نگاه

بررسی روند بازار فولاد چین در یک نگاه

دنیای معدن - یک صادر کننده فولاد چین در گزارشی به فولاد ایران از روند بازار فولاد چین در دو هفته گذشته خبر داد. طبق این گزارش بازار فولاد چین دو هفته اخیر پس از کمی افت مجددا بالا رفت و چنین تصحیح قیمتی طبق انتظارات فعالان بازار بود. از اواسط سپتامبر که قیمت زغال سنگ به اوج سال جاری رسیده بود روند آن رو به پایین رفته است. کارشناسان معتقدند زغال سنگ نیاز به تصحیح قیمت دارد. افت قیمت های اخیر به دلیل محدودیت های تولید فولاد چین بوده و برخی نگرانند تقاضای واقعی نیز کاهش یابد. سنگ آهن هنوز بازار ضعیفی دارد ولی قراضه قوت گرفته است. فولادسازان چینی مصرف قراضه را بالا برده اند از این رو برای سنگ آهن دشوار است به اوج قیمت های سال گذشته برگردد. در بازار های فیوچرز فولاد نیز قیمت میلگرد از بازار نقدی خیلی پایین تر است و انتظار می رود قیمت های فیوچرز روزهای آتی بالا برود چون بازار نقدی بالاست. در بازار نقدی البته هنوز نوسانات قیمتی ادامه خواهد داشت. منبع: Beijing Metalایفنا

  از اواسط سپتامبر که قیمت زغال سنگ به اوج سال جاری رسیده بود روند آن رو به پایین رفته است. کارشناسان معتقدند زغال سنگ نیاز به تصحیح قیمت دارد. افت قیمت های اخیر به دلیل محدودیت های تولید فولاد چین بوده و برخی نگرانند تقاضای واقعی نیز کاهش یابد.

سنگ آهن هنوز بازار ضعیفی دارد ولی قراضه قوت گرفته است. فولادسازان چینی مصرف قراضه را بالا برده اند از این رو برای سنگ آهن دشوار است به اوج قیمت های سال گذشته برگردد.

در بازار های فیوچرز فولاد نیز قیمت میلگرد از بازار نقدی خیلی پایین تر است و انتظار می رود قیمت های فیوچرز روزهای آتی بالا برود چون بازار نقدی بالاست.  در بازار نقدی البته هنوز نوسانات قیمتی ادامه خواهد داشت.

منبع: Beijing Metalایفنا

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا