پورابراهیمی در تشریح نشست کمیسیون اقتصادی مطرح کرد؛

خبر خوش وزیر اقتصاد درباره تشکیل ستاد تدابیر ویژه اقتصادی

خبر خوش وزیر اقتصاد درباره تشکیل ستاد تدابیر ویژه اقتصادی

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با وزیر اقتصاد و امور دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به دلیل قرار گرفتن کشور در شرایط خاص در عرصه اقتصادی در بخش داخلی و خارجی، نیازمند این هستیم که تصمیمات و آینده‌نگری‌های مربوط به حوزه اقتصاد کشور را رصد کرده و بر موضوعات اقتصادی رصد داشته باشیم؛

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارای، در نشست کمیسیون اقتصادی عنوان کرد که ستاد تدابیر ویژه اقتصادی تشکیل شده و مجلس از این اقدام استقبال و حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با وزیر اقتصاد و امور دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به دلیل قرار گرفتن کشور در شرایط خاص در عرصه اقتصادی در بخش داخلی و خارجی، نیازمند این هستیم که تصمیمات و آینده‌نگری‌های مربوط به حوزه اقتصاد کشور را رصد کرده و بر موضوعات اقتصادی رصد داشته باشیم؛ لذا کمیسیون اقتصادی نشست مشترکی با مسعود کرباسیان، ولی‌الله سیف و مدیران ارشد وزارت صنعت برگزار کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اهمیت موضوعات و مباحث در حوزه اقتصادی که عمدتاً به پیش‌بینی‌هایی در آینده برای نظام اقتصادی کشور به ویژه تهدیداتی که ناشی از بحث تحریم‌ها و شرایطی شبیه به آن در اقتصاد و آینده رقم بخورد، قاعدتاً انتظار این بود که بتوانیم رصد این موضوعات و پیش‌بینی این بحث‌ها را در حوزه جلسه مشترک با دولت داشته باشیم که خوشبختانه توضیحات خوبی توسط وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی ارائه شد.

پورابراهیمی با بیان اینکه بخشی از تمهیدات لازم در حوزه مسائل مربوط به بازارهای ارزی به شکلی اتخاذ شده که نیازمند تکمیل است، ادامه داد: در حوزه مسائل مرتبط با سناریوهای درآمدهای دولت در بخش بودجه کشور، تقریباً تمام گزینه‌ها و حالت‌های ممکن به شکلی مد نظر قرار گرفته است که نیازمند این بوده که دولت یک شکل جامع‌تر و کامل‌تری در این حوزه ببیند. البته در کمیسیون اقتصادی اعلام شده که یک همکاری تنگاتنگ با دولت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در صحبت‌ها و مطالبی که وزیر اقتصاد مطرح کرد، یک خبر خوب مبنی بر «تشکیل ستاد تدابیر ویژه اقتصادی» مطرح شد، گفت: کرباسیان اظهار داشت که این ستاد فعالیت خود را آغاز کرده و این اقدام کمک می‌کند که دولت انعطاف کامل‌تر و جامع‌تری نسبت به اتفاقات و تصمیمات بیرونی در عرصه اقتصادی که اثرگذار است، داشته باشد و تصمیماتی در عرصه اقتصاد ملی اخذ کند و اگر این اقدام از سوی دولت عملیاتی شده باشد، بسیار ارزشمند است و از این اقدام استقبال می‌شود که حتماً آنچه در حوزه حمایت از این اقدام لازم است، عملیاتی می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه مباحث مرتبط با حوزه نظام بانکی کشور، مباحث بسیار مهمی در نشست امروز کمیسیون اقتصادی مطرح شد، افزود: موضوعات نظام بانکی نیازمند طرح بسته پیشنهادی است. البته موضوع مؤسسات غیرمجاز و عملکرد بانک مرکزی در این بخش به شدت مورد انتقاد اعضای کمیسیون قرار گرفت و قاعدتاً یک بخش آن به حوزه بانک مرکزی و یک بخش با تصمیمات قوه‌قضائیه ارتباط دارد و قوه قضائیه در این بخش حتماً باید نسبت به بازگشایی حساب‌هایی که متوقف شده، اقدام کند تا بانک مرکزی سریعتر بتواند در این خصوص تصمیماتی اتخاذ کند.

پورابراهیمی ادامه داد: مباحث مربوط به بودجه، صادرات غیرنفتی، تراز بازرگانی کشور و بسیاری از موضوعات مهم دیگر در نشست کمیسیون اقتصادی مطرح شد که انشاءالله آنچه که هدفگذاری شده، حمایت مجلس از دولت برای اتخاذ تصمیمات و موقعیتی متناسب با شرایط‌های احتمالی آینده اقتصاد ایران است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی ایران اعم از مجلس و دولت به عنوان یک مجموعه‌ای که در کنار یکدیگر هستند، اعلام آمادگی می‌کنند که هر اقدام احتمالی طرف مقابل جمهوری اسلامی ایران در عرصه اقتصادی را پاسخ دهند، اظهار داشت: این جلسات ادامه می‌یابد و جمع‌بندی آنها پس از ارائه به رئیس مجلس، در صحن مجلس مطرح می‌شود که امکان دارد به صورت علنی یا غیرعلنی باشد.

وی تصریح کرد: هدف از این اقدامات این بوده که بتوان دولت را متناسب با شرایط بیرونی در اقتصاد کشور همراه کرد و نتیجه آن، این شود که آثار ناشی از تکانه‌های اقتصادی کمترین آسیب را به نظام اقتصادی کشور برساند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا