در بخش معاملات فیزیکی به ثبت رسید؛

بازار ۳۸هزار میلیارد ریالی بورس کالا در مهر ماه

بازار ۳۸هزار میلیارد ریالی بورس کالا در مهر ماه

تالارهای مختلف بورس کالای ایران طی مهر ماه سال ۹۶ شاهد معامله بیش از دو میلیون و ۲۷۷ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۸ هزار میلیارد ریال بود که به ترتیب رشد ۶/۱۷ و ۵/۶۲ درصدی را در حجم و ارزش تجربه کرد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی ماه گذشته تالار محصولات کشاورزی شاهد معامله بیش از ۲۳۲ هزار ۱۵۰ تن انواع محصول به ارزش ۲ هزار ۶۲۸ میلیارد ریال بود.بر این اساس در این تالار ۲۷۳ هزار قطعه جوجه یکروزه، ۲۰ هزار تن مرغ منجمد، ۱۸۷ هزار و ۸۷۰ تن گندم، ۴۱ هزار و ۵۰۰ تن شکر، ۲ هزار و ۳۵۰ تن کنجاله و  ۲۳۷ تن جو طی ماه مذکور به فروش رسید.

این گزارش حاکی است، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در ماهی که گذشت شاهد معامله افزون بر یک میلیون و ۴۴۷ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش ۲۱ هزار و ۹۸۸ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود. در این تالار بالغ بر ۵۸۳ هزار و ۵۰۱ تن انواع قیر، ۲۲۶ هزار و ۵۵ تن انواع مواد پلیمری و ۱۰۴ هزار و ۳۵۲ تن مواد شیمیایی معامله شد.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۳۹۷ هزار و ۶۲۰ تن وکیوم باتوم، ۶۴ هزار تن لوب کات، ۵۹ هزار و ۵۵۰ تن گوگرد، ۴۰ تن انواع گاز ها و خوراک، ۸ هزار و ۳۲۶ تن عایق رطوبتی، یک هزار تن سلاپس واکس و ۳ هزار و ۴۵۰ تن روغن اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا نیز در مهر ماه شاهد معامله بیش از ۵۹۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال بود. در این تالار ۴۶۰ هزار تن انواع فولاد، ۱۴ هزار و ۸۴۰ تن انواع مس، ۵۶۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۶ تن کنسانتره ، ۱۵ کیلوگرم شمش طلا، ۶۰ تن روی، ۱۱۰ هزار تن سنگ آهن و ۵ هزار و ۴۰ تن انواع آلومینیوم از سوی مشتریان خریداری شد.

بازار فرعی بورس کالا نیز طی مدت مذکور معامله یک هزار و ۳۰۰ تن انواع محصول معدنی، ۲۵۳ تن انواع محصول کشاورزی، ۲ هزار و ۵۲ تن ضایعات و ۵۰۰ تن سولفات را تجربه کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا