نوبخت خبر داد:

افزایش سرمایه گذاری در بخش خصوصی و دولتی

افزایش سرمایه گذاری در بخش خصوصی و دولتی

در دوره تحریم روزانه یک میلیون بشکه نفت و ٣٠٠ هزار بشکه میعانات صادر می کردیم که اکنون به دو میلیون و ٦٣٨ هزار بشکه رسیده است.


محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم روز ملی آمار گفت: مرکز آمار ایران، جایگاه وبژه ای در ارایه آمارها دارد و هر ماه با ارایه آمار، عملکرد دولت را اعلام می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، نوبخت با بیان اینکه نرخ تورم شهریور مهرماه، از سوی مرکز آمار ایران هشت درصد اعلام شد، افزود: بر اساس اعلام این مرکز، رشد اقتصای بدون نفت، نسبت به نفت فزونی یافته است زیرا نفت رشد خود را در سال های قبل نشان داده بود.

وی ادامه داد: در دوره تحریم روزانه یک میلیون بشکه نفت و ٣٠٠ هزار بشکه میعانات صادر می کردیم که اکنون به دو میلیون و ٦٣٨ هزار بشکه رسیده است.

نوبخت افزود: از دو مسیر به سوی افزایش سرمایه گذاری خواهیم رفت؛ از سویی با اعطای تسهیلات به واحدهای اقتصادی در بخش خصوصی و از سوی دیگر با اعطای تسهیلات به واحدهای بخش دولتی.

به گفته وی، 17هزار و 900 میلیارد تومان به 25هزار بنگاه بخش خصوصی و 42هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی تخصیص یافته که این دو مسیر سرمایه گذاری را در کشور افزایش داده است.

وی با اشاره به رشد اقتصادی در فصل چهارم سال گذشته گفت: برای نخستین بار در این فصل سرمایه گذاری رشد مثبت داشت و بخش ساختمان هم با رشد مثبت مواجه شد.

این مسیول دولتی گفت: رشد اقتصادی را باید در بخش های کشاورزی،صنعت و خدمات و زیر بخش های آنها بررسی کرد،سال 92 برابر با 4میلیون تن تولید گندم داشتیم که هم اکنون به بیش از 10میلیون تن رسیده است، قبلا چهار هزار میلیارد تومان برای خرید گندم می دادیم اما اکنون 11.5هزار میلیارد تومان پرداخت می کنیم.

نوبخت افزود: هم اکنون به 25هزار واحد اقتصادی برای ادامه فعالیت تسهیلات داده ایم و اشتغال آنها افزایش یافته است؛ هرچند هم اکنون 80هزار واحد تولیدی داریم که با مشکل مواجه هستند.

وی همچنین به تخصیص هشت میلیارد دلار اعتبارات با اجازه مقام معظم رهبری برای جلوگیری از خروج آبهای مرزی از کشور اشاره کرد و گفت: با این کار فعالیت کارخانه سیمان افزایش یافته است، همچنین کارخانه های لوله سازی برای تولید یکهزار کیلومتر لوله فعالتر شده اند.

وی با بیان اینکه پیش از اینکه آمارهای مرکز آمار ایران انتشار یابد از نتایج آن بی خبر بودم، گفت: جایگاه مرکز آمار ایران در ارائه آمارهای علمی بسیار بالا و تعیین کننده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا