کاوه تقی زاده:

اجرای استانداردهای گزارشگری مالی مسیری برای جذب سرمایه گذاری خارجی

اجرای استانداردهای گزارشگری مالی مسیری برای جذب سرمایه گذاری خارجی

سرمایه گذاران خارجی تمایل زیادی برای حضور در بازار ایران دارند و این عطش ورود به بازار ایران برای تأمین مالی، موقعیت بسیار مناسبی را در اختیار اقتصاد کشور قرار می دهد.

تأکید بیشتر سازمان بورس در خصوص پیاده سازی استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) و الزام شرکت ها به رعایت آن، زمینه جذب بیشتر سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه را فراهم می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، کاوه تقی زاده، نماینده شرکت مشاوره خدمات مالی KPMG در خصوص نحوه جذب سرمایه گذاری خارجی توسط بازار سرمایه ایران اظهار داشت: ایران به عنوان یک کشور بی نقص در منطقه و در اقتصاد جهانی حضور دارد. در ماه ژانویه سال 2016 میلادی با برطرف شدن تحریم های غربی به نظر می رسد که نقل و انتقال پول راحت تر از گذشته صورت بگیرد .

وی گفت: به هر حال سرمایه گذاران خارجی تمایل زیادی برای حضور در بازار ایران دارند و این عطش ورود به بازار ایران برای تأمین مالی، موقعیت بسیار مناسبی را در اختیار اقتصاد ایران قرار می دهد .

تقی زاده در ادامه بیان داشت: بانک های ایرانی تمایل زیادی به حضور در کشورهای خارجی به خصوص در آلمان و ایجاد شعبات مختلف دارند و در روزهای اخیر شاهد حضور بانک های ایرانی هستیم .

مدیر بخش خدمات مشاوره در شرکت KMPG ادامه داد: در خصوص اوراق های مشارکت بانکی باید گفت آلمان مقصد بسیار مناسبی است به این دلیل که هم اکنون همکاری با بریتانیا و آمریکا به نظر پرریسک هستند .

وی بیان داشت: پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اخیر، چشم انداز آتی اقتصادی در ایران همچنان در مسیر پیشرفت است. فعالیت و قراردادهای های تجاری در کشور ایران در حال زیاد شدن است و اگر استانداردهای بین المللی نیز در اقتصاد ایران جاری شود می توانیم شاهد افزایش روابط تجاری ایران با سایر کشورها باشیم .

تقی زاده در ادامه خاطرنشان ساخت: تاکید بازار سرمایه و سازمان بورس برای پیاده سازی استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS)، نخستین قدمی خواهد بود که شانس سرمایه گذاری خارجی را افزایش می دهد .

وی در خصوص قدم بعدی جذب سرمایه گذاری خارجی توسط بورس تهران اظهار داشت: بورس تهران باید با بازارهایی که شانس بیشتری برای همکاری دارد وارد مذاکره شود و کشورهای اروپایی به خصوص آلمان در این زمینه مایل به همکاری با بورس تهران هستند. بورس هایی مانند بورس زوریخ، فرانکفورت، وین و برلین، بازارهایی هستند که تمایل زیادی برای همکاری دارند .

تقی زاده در خصوص حضور شرکت های رتبه بندی در بازار ایران افزود: شرکت های رتبه بندی در بازار ایران وجود دارند اما هنوز فعال نیستند در این زمینه با شرکت رتبه بندی اسکوپ (Scope) جلسات متعددی برگزار شده است تا با حضور در بازار ایران، فعالیت رتبه بندی شرکت ها را آغاز کند.

وی در ادامه در خصوص ضمانت های سرمایه گذاری بیان داشت: اگر دولت بتواند ضمانت های دولتی برای سرمایه گذار خارجی ایجاد کند، سرمایه گذاران بدون هیچ گونه تعللی وارد بازار ایران خواهند شد و این ضمانت های دولتی به حدی برای آنها ارزشمند است که می توانند به راحتی زمینه های سرمایه گذاری را در ایران برای خود فراهم کنند.

KPMGیادآور می شود یکی از بزرگترین شرکت های خدماتی در جهان است که فعالیت هایی از قبیل ارائه خدمات مشاور مالی، حسابرسی و سرمایه گذاری در اختیار مشتریان خود قرار می دهد .

این شرکت در کنار شرکت های بزرگی مثل ارنست اند یانگ، دیلویت، پرایس واتر هاوس کوپرز، چهار شرکت بزرگ حسابرسی در جهان را تشکیل می دهند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا