بررسی قیمت پایه محصولات پلیمری؛

رشد قیمت پلی اتیلن سنگین فیلم و افت پی وی سی ها

رشد قیمت پلی اتیلن سنگین فیلم و افت پی وی سی ها

بررسی قیمت پایه محصولات پلیمری در تاریخ ۲۳ و ۳۰ مهرماه نشان می دهد که بازار با افت و خیز نرخ ها روبه رو شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات پلیمری متعلق به پلی اتیلن سنگین فیلم با ۱.۲ درصد رشد است، این کالا به رقم ۴ هزارو ۴۱۲ تومان رسیده است.

در رتبه دوم و سوم هم پلی اتیلن سنگین بادی و پلی اتیلن سبک فیلم به ترتیب با ۰.۸ و ۰.۷ درصد رشد قیمت قرار دارد، پلی اتیلن سبک فیلم از رقم ۴هزارو ۶۷۹ تومان به ۴هزار و ۷۱۵ تومان رسیده است.

همچنین پلی اتیلن های سنگین تزریقی و دورانی نیز ۰.۶ درصد نسبت به هفته گذشته رشد قیمت داشتند.

در ادامه پلی پروپیلن های نساجی، شیمیایی و پلی اتیلن های ترفتالات گرید نساجی نیز روندی افزایشی داشته و حدودا ۰.۳ درصد نسبت به هفته قبل گران شدند.

پلی استایرن مقاوم نیز روندی مثبت داشت و به میزان ۰.۳ درصد گران شد، این در حالی است که پلی استایرن معمولی با روندی نزولی نسبت به هفته گذشته روبه رو شد، این کالا ۱.۴ درصد نسبت به هفته قبل ارزان شد.

در همین حال بیشترین افت قیمت در گروه محصولات پلیمری متعلق به پی وی سی ها با ۴.۵ درصد کاهش قیمت نسبت به هفته قبل است. افت شدید قیمت جهانی این محصولات از دلایل ریزش قیمت آنها به شمار می رود.

همچنین استایرن بوتادین رابرهای روشن و تیره نیز به روند نزولی خود در هفته های گذشته ادامه دادند، این کالاها به ترتیب ۳.۵ و ۳.۷ درصد نسبت به هفته گذشته ارزان شدند.

در ادامه ABS هم روندی منفی داشت و به میزان ۰.۳ درصد نسبت به هفته قبل افت کرد. پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری نیز با ۰.۱ درصد افت نسبت به هفته قبل روبه رو شدند.

در محاسبه قیمت پایه محصولات پتروشیمی دلار با ۰.۴ درصد رشد به رقم ۴ هزار و ۶ تومان رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا