با سوداگران مسکن مقابله می شود / توسعه مسکن در شهرهای کم جمعیت در دستورکار

با سوداگران مسکن مقابله می شود / توسعه مسکن در شهرهای کم جمعیت در دستورکار

اقتصاد > اقتصاد کلان - ایرنا به نقل از وزیر راه و شهرسازی نوشت : رشد قیمت مسکن از نرخ تورم کمتر شده و راهبرد این وزارتخانه برای جلوگیری از سوداگری ، توسعه مسکن در شهرهای زیر 500 هزار نفر جمعیت است.

عباس آخوندی روز شنبه در حاشیه هفدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی تصریح کرد: چنانچه ساخت مسکن در شهرهای کم جمعیت توسعه یابد و به شبکه حمل و نقل ریلی در کلانشهرها متصل شود، دیگر سوداگری در بخش مسکن شهرهای بزرگ تحقق نخواهد یافت.

 

وی اظهار داشت: زمین بخش زیادی از قیمت مسکن را تحت پوشش قرار می دهد و چنانچه تقاضا به سمت شهرهای کم جمعیت سوق یابد، مشکلات مسکن و سوداگری در این بخش کمتر می شود.

آخوندی افزود: توسعه مسکن به سوی شهرهای بزرگ و تهران پیامد افزایش سوداگری و قیمت مسکن را به دنبال خواهد داشت .

وزیر راه و شهرسازی ، مصوبه شورای اقتصاد درخصوص نوسازی ناوگان ریلی و جاده ای را یادآور شد و افزود: نوسازی ناوگان ریلی و جاده ای کشور در دستور کار قرار گرفته و وزارت راه وشهرسازی درصدد است علاوه بر افزایش سرمایه گذاری در این بخش، سهم حمل و نقل ریلی در جابه جایی بار و مسافر را ارتقا بخشد.

آخوندی یادآور شد: راه آهن جمهوری اسلامی با تضمین هرگونه سرمایه گذاری درصدد است از حضور بخش خصوصی در توسعه حمل ونقل ریلی حمایت لازم را به عمل آورد .

وزیر راه وشهرسازی ، یکی از راهکارهای بنیادین برای تسهیل تردد مردم استفاده از حمل و نقل ریلی عمومی در شهرها و حومه آن است تا امکان سهولت رفت و آمد شهروندان را فراهم کند و به این ترتیب صرفه جویی های مصرف انرژی را در کشورمان افزایش دهیم.

پور سیدآقایی معاون وزیر راه وشهرسازی پیش از این گفته بود ، براساس برنامه های چهارم و پنجم توسعه سهم بخش ریلی از کل جابجایی بار کشور 30 درصد پیش بینی شده بود در حالیکه این رقم اکنون 11 درصد است و بخاطر بکارگیری سیاست های نادرست در دوره 92- 1385 این رقم به 10.5 درصد تنزل یافت.

هفدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی و دهمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت ریلی کشور با حضور متخصصان و شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل ریلی روز شنبه (23 آبان ) در مرکز همایشهای رازی آغاز بکار کرد و فردا (یکشنبه ) 24 آبان ماه نیز ادامه دارد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا