آخرین فرصت تکمیل موجودی سبد سهام

آخرین فرصت تکمیل موجودی سبد سهام

سود شرکت‌های سرمایه پذیر در طرح سهام عدالت به ازای هر یک از مشمولان، مبلغ ۵۳۲ هزار تومان بوده که به عنوان ارزش کلی سبد سهام تعیین شده و سود سود مربوط به سال 95 برای افراد با سرمایه ۵۳۲ هزار تومان حدود 90 هزار تومان و برای مشمولینی که ارزش سبد سهام خود را تا یک میلیون تومان تکمیل کرده‎اند‎ و خانواده‌های کمیته امداد و بهزیستی 150 هزار تومان خواهد بود که زمان واریز آن به حساب مشمولین هنوز مشخص نیست.


با توجه به اینکه سامانه سهام عدالت جهت تکمیل موجودی سبد سهام تا سقف یک میلیون تومان، مجددا از ۱۰ مهر ماه بازگشایی شد که فرصت امروز (۳۰ مهرماه) به پایان می‌رسد و مجددا قابل تمدید نخواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، سود شرکت‌های سرمایه پذیر در طرح سهام عدالت به ازای هر یک از مشمولان، مبلغ ۵۳۲ هزار تومان بوده که به عنوان ارزش کلی سبد سهام تعیین شده و سود سود مربوط به سال 95 برای افراد با سرمایه ۵۳۲  هزار تومان حدود 90 هزار تومان و برای مشمولینی که ارزش سبد سهام خود را تا یک میلیون تومان تکمیل کردهاندو خانواده‌های کمیته امداد و بهزیستی 150 هزار تومان خواهد بود که زمان واریز آن به حساب مشمولین هنوز مشخص نیست.

به علاوه ارزش سهام عدالت از سوی سازمان خصوصی‌سازی در زمان فروش ۲ برابر اعلام شده و با این وجود در هر نوبت این سازمان از مشمولین درخواست کرده در صورت تمایل آورده سهام خود را تا سقف یک میلیون تومان تکمیل کنند که این زمان از امروز به پایان می‌رسد.

اولویت واریز سود سهام عدالت کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و بهزیستی خواهند بود و این اقشار نیازی به واریز ۵۰۰ هزار تومان مابقی ارزش سهام عدالت ندارند و این مبلغ از سوی دولت تکمیل خواهد شد.

تا شهریور ماه سال جاری از میان ۴۷ میلیون مشمول سهام عدالت بیش از ۱۳ میلیون نفر همچنان شماره شبا به سامانه ارائه نکرده‌اند و تمایلی به دریافت سود ندارند و در این میان تنها حدود ۱۶ میلیارد تومان به حساب دولت جهت تکمیل موجودی واریز شده است.

در میان افرادی ۳۴ میلیون مشمولی که به سامانه سهام عدالت شماره شبا ارائه کرده‌اند مددجویان با ۷۶ درصد، روستاییان با ۷۵ درصد و کارگران با ۷۰ درصد بیشترین سهم را از ارائه شماره شبا دارند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا