صادرات ۸۸ میلیون دلاری ورق فولاد گرم به ایتالیا

صادرات ۸۸ میلیون دلاری ورق فولاد گرم به ایتالیا

دنیای معدن - ایتالیا در سال ۲۰۱۶، بالغ بر ۲۸۲ هزار تن واردات از ایران به ارزش ۸۸ میلیون دلار و سهم ۵۸درصدی از کل صادرات ایران در حوزه صادرات ورق فولاد گرم را به خود اختصاص داده است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی، بر اساس داده های تجاری دوازده کشور «ایتالیا، امارات متحده عربی، اسپانیا، هند، عمان، پرتغال، لهستان، الجزایر، بلژیک، اردن، انگلستان و آلمان»، ایران در مجموع ۴۸۴ هزار تن ورق فولاد گرم (با کد تعرفه ۷۲۰۸۳۹ و ضخامت کمتر از ۳میلیمتر) به ارزش ۱۶۰ میلیون دلار و میانگین بهای واحد ۳۳۱ دلار در تن به این کشورها صادر کرد.
در این سال ایتالیا با ۲۸۲ هزار تن واردات از ایران به ارزش ۸۸ میلیون دلار و سهم ۵۸درصدی از کل این دوازده کشور، اولین واردکننده این نوع ورق از این بود.
پس از ایتالیا، امارات متحده عربی و اسپانیا هر یک با ۵۷ هزار تن واردات به ارزش ۲۰ میلیون دلار قرار دارند.

 

 

 


همچنین، در سال ۲۰۱۶ میلادی، بر اساس داده های گمرک های کشورهای واردکننده، بالاترین بهای وارداتی فولاد گرم (با کد تعرفه ۷۲۰۸۳۹) از ایران مربوط به عمان با میانگین نرخ واحد ۴۳۲ دلار در تن و کمترین نرخ وارداتی مربوط به لهستان با میانگین نرخ ۳۰۱ دلار در تن است؛ البته به جز کشورهای اسپانیا و بلژیک، نرخ وارداتی دیگر کشورهای اروپایی «لهستان، انگلستان، پرتغال، ایتالیا و آلمان» از ایران زیر میانگین بهای وارداتی دوازده کشور از جهان به میزان ۳۳۱ دلار در تن است.
در بین دوازده کشور فوق الذکر، میزان تفاوت بین بالاترین تا پایین ترین نرخ وارداتی ورق فولاد گرم از ایران ۱۳۱ دلار در تن است که رقمی بالا بوده بنابراین اگر نرخ تجاری وارداتی شامل حمل و بیمه نیز شود، نرخ صادرات به اروپا (نظر به نرخ حمل بالاتر) نظر نرخ حمل بالا باید بیش از کشورهای همسایه ایران باشد اما آنچه در عمل به وقوع پیوسته این است که بهای کشورهای با مقاصد نزدیک تر مانند عمان، امارات و هند بالاتر از کشورهای اروپایی به استثنا بلژیک و اسپانیا است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا