رئیس سازمان صنعت و معدن جنوب کرمان:

بیش از ۱۶کیلومتر مربع از معادن جنوب کرمان به سرمایه‌گذاران واگذار شد

بیش از ۱۶کیلومتر مربع از معادن جنوب کرمان به سرمایه‌گذاران واگذار شد

گروه معادن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: در چهار سال گذشته هشت پهنه اکتشافی به مساحت ۱۶ هزار و ۶۹۴ کیلومترمربع در جنوب کرمان معرفی و به سرمایه‌گذاران واگذار شده که پیشرفت عملکردی بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد دارند.

به گزارش ماین نیوز، محمود اسکندری‌نسب صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جنوب کرمان رتبه اول استخراج کرومیت و ذخیره تیتانیوم در کشور را داراست اظهار داشت: منطقه جنوب کرمان دارای پتانسیل‌های قابل توجهی در حوزه معدنی است.

وی با اشاره به تلاش‌های این سازمان به عنوان متولی امور معادن، کشف و فعالسازی معادن در جهت ایجاد اشتغال برای مردم و شکوفایی اقتصادی منطقه افزود: جنوب کرمان رتبه اول استخراج کرومیت و همچنین ذخیره تیتانیوم در کشور را داراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه در جنوب کرمان از 14 نوع ماده معدنی بهره‌برداری و سالانه 5 میلیون تن مواد معدنی تولید می‌شود عنوان کرد: این منطقه دارای 2 میلیارد تن ذخیره زمین‌شناسی و بیش از 190 میلیون تن ذخیره قطعی معدنی است.

وی با بیان اینکه تا کنون در جنوب کرمان 26 فقره گواهی کشف به تناژ ذخیره قطعی 26 میلیون تن و مساحت 269 کیلومتر مربع صادر شده است افزود: تاکنون 186 پروانه اکتشاف معدن با مساحت 3 هزار و 240 کیلومتر مربع صادر شده که 105 فقره معادل 56.4 درصد حاصل تلاش در دولت تدبیر و امید بوده است.

اسکندری‌نسب تصریح کرد: تعداد معادن دارای پروانه بهره‌داری فعال موجود در منطقه 65 فقره است که زمینه اشتغال هزار و 950 نفر را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه برای توسعه اکتشاف معادن در جنوب استان تنها به صدور پروانه‌های اکتشاف اکتفا نکرده است گفت: در چهار سال گذشته هشت پهنه اکتشافی به مساحت 16 هزار و 694 کیلومترمربع در جنوب کرمان معرفی و به سرمایه‌گذاران واگذار شده که پیشرفت عملکردی بین 30 تا 100 درصد دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تاکید کرد: با پایان یافتن عملیات اکتشافی این پهنه‌ها که مساحتی معادل 58.6 درصد جنوب کرمان را تشکیل می‌دهند، تمامی پتانسیل و ذخیره‌های معدنی منطقه شناسایی و راه برای استخراج و برنامه‌ریزی نهایی جهت احداث کارخانجات فرآوری مواد معدنی هموار خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا