زیان «غشهد» با تاخیر در برنامه افزایش سرمایه

زیان «غشهد» با تاخیر در برنامه افزایش سرمایه

«غشهد» که در صورت مالی 6 ماهه ابتدای سال، از تعدیل منفی 300 درصدی خبر داده است با انتشار گزارش شفاف سازی علت اصلی این موضوع را عدم تحقق برنامه افزایش سرمایه بیان کرده است.

شرکت شهد ایران که طی روزهای گذشته با انتشار گزارش 6 ماهه ابتدایی سال، از تعدیل منفی 300درصدی این شرکت خبر داده بود، امروز در اطلاعیه ای در خصوص این تعدیل منفی شفاف سازی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، بنابر شفاف سازی صورت گرفته، «غشهد» بعد از اینکه نتوانست برنامه افزایش سرمایه را در زمان معین شده، مقرر کند با کمبود نقدینگی برای خرید مواد اولیه مواجه شده است.

از سوی دیگر مدیرعامل این شرکت بیان می کند به دلیل سرمازدگی و بارش تگرگ فصلی، دریافت سیب شرکت به شدت کاهش یافته است. این موضوع باعث شده با کاهش عرضه این محصول، قیمت ها افزایش یافته و عمدتا خرید های شرکت نقدی صورت بگیرد . همچنین این شرکت در ارائه اولین پیش بینی سود 6 ماهه، با فرض تحقق افزایش سرمایه تصور می کرد که هزینه های مالی تا حد قابل توجه ای کاهش یابد که این مهم نیز محقق نشد.

در پایان مدیرعامل این شرکت بیان کرده است با توجه به این مشکلات شرکت در نیمه ابتدایی سال نسبت به سال های 95 و 94 عملکرد بهتری داشته است. همچنین پیش بینی می شود با تحقق افزایش سزمایه شرایط مطولب تر نیز شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا