صکوک اجاره مپنا سررسید شد

صکوک اجاره مپنا سررسید شد

گروه مپنا پس از تجربه موفق خود در تامین مالی از طریق انتشار صکوک 2,000 میلیارد ریالی در سال 91، مجددا در مهر ماه سال 1392 جهت تامین بخشی از سرمایه در گردش خود اقدام به تامین مالی از طریق انتشار صکوک اجاره به مبلغ 1,970 میلیارد ریال در بازار سرمایه کرد.

صکوک اجاره شرکت گروه مپنا (شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) که با حجم 1,970 میلیارد ریال در مهرماه 1392 منتشر شده بود، سررسید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق افزود: گروه مپنا (سهامی عام) پس از تجربه موفق خود در تامین مالی از طریق انتشار صکوک 2,000 میلیارد ریالی در سال 91، مجددا در مهر ماه سال 1392 جهت تامین بخشی از سرمایه در گردش خود اقدام به تامین مالی از طریق انتشار صکوک اجاره به مبلغ 1,970 میلیارد ریال در بازار سرمایه کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه توضیح داد: شرکت واسط مالی مرداد یکم(با مسئولیت محدود) صکوک اجاره گروه مپنا را با نماد "صمپنا2" و نرخ اجاره بهای سالیانه 20 درصد از طریق بازار سوم فرابورس ایران عرضه کرد. این اوراق، 4 ساله، بانام و قابل معامله در فرابورس بودند که اجاره‌بهای آن هر سه ماه یکبار در موعد مقرر به حساب خریداران واریز می‌شد.

وی افزود: مبلغ اصل اوراق و اجاره‌بهای شانزدهم (آخرین اجاره‌بها) از صکوک مپنا مجموعاً به مبلغ حدود 2,070 میلیارد ریال توسط شرکت واسط مالی مرداد یکم دریافت و توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان این اوراق واریز شد.

ابوترابی با اشاره به اینکه هم اکنون 27 صکوک در بازار سرمایه در حال معامله است، خاطرنشان کرد: از ابتدای انتشار صکوک در بازار سرمایه ایران یعنی از سال 1389 تا کنون 17 مورد از انواع صکوک منتشره به مبلغ بیش از 13,000 میلیارد ریال سررسید شده که همگی در مواعد مقرر تسویه شده اند.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه در خصوص صکوک در دست انتشار گفت: هم اکنون موافقت اصولی انتشار صکوک مرابحه 7,000 میلیارد ریالی شرکت ایران خودرو، صکوک اجاره 3,000 میلیارد ریالی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و صکوک مرابحه 1,000 میلیارد ریالی شرکت کرمان موتور صادر شده که در حال طی اقدامات لازم جهت کسب مجوز انتشار است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا