عملکرد هفتگی نشان داد؛

حرکت آرام بازارهای فولاد

حرکت آرام بازارهای فولاد

آخرین وضعیت بازارهای جهانی سنگ آهن، قراضه، بیلت، مقاطع و ورق نشان می دهد که محصولات فولادی در هفته گذشته روند مطلوبی را سپری کردند و با افزایش مواجه شدند.

سنگ آهن

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین هفته گذشته از ۵۸.۱۰ دلار در پایان هفته ۴۱  ابتدا به بالای ۶۲ دلار بهبود یافت که به دلیل بهبود بازارهای فیوچر چین و افزایش خرید ها بود ولی همانطور که انتظار می رفت چون رشد قیمت سریع بود مجددا کمی نزولی شد و به ۶۱.۶ دلار هر تن خشک سی اف آر چین رسید نهایتا روز جمعه پس از نوساناتی ۶۰.۶۵ دلار هر تن خشک سی اف آر چین ثبت شد. 

در بازار سنگ آهن صادراتی ایران، آخرین قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۰ درصد با توجه به روند بازار چین از حدود ۳۶ دلار به حدود ۴۰ دلار هر تن فوب رسید. سنگ آهن هماتیت صادراتی ایران نیز حدود ۳۶ دلار هر تن فوب ثبت شد.

قراضه

قیمت قراضه وارداتی در ترکیه افت قیمت هایی را تجربه کرد و سپس در ثبات ماند. قراضه سنگین ۲۰-۸۰ آمریکا ۳۰۵ دلار هر تن سی اف آر بود که نسبت به هفته قبل ۱۰ تا ۱۲ دلار افت داشت. نهایتا متوسط قیمت بازار تا پایان هفته در ۳۰۰ دلار هر تن سی اف آر در ثبات ماند.

هفته گذشته قیمت قراضه صادراتی ژاپن با توجه به کاهش قیمت های درخواستی کره ای ها پایین آمد و قراضه سنگین کلاس ۲ ژاپن ۹ دلار افت داشت و ۲۷۲ تا ۲۷۶ دلار هر تن فوب شد.در جنوب شرق آسیا نیز قراضه وارداتی ۲۰-۸۰ حدود ۲۸۱ دلار هر تن سی اف آر بود که کمی رشد قیمت داشت.

بیلت

هفته گذشته بیلت صادراتی سی آی اس به طور میانگین ۴۹۰ دلار هر تن فوب و در ثبات بود ولی نشانه هایی از بهبود نمایان شده بود برخی قیمت پیشنهادی را تا ۵۲۰ دلار هر تن فوب نیز بالا بردند. در ترکیه کسی خریدار بیلت سی آی اس نبود و بالاتر از ۴۹۵ دلار هر تن سی اف آر درخواست نمی دادند.

اواخر هفته گذشته قیمت بیلت در بازار داخلی چین ۵۵۵.۵ دلار هر تن درب انبار شد که ۶ دلار هر تن رشد روزانه داشت.

بیلت وارداتی در جنوب شرق آسیا تا ۱۰ دلار ارزان تر شد. بیلت چین ۵۳۰ دلار هر تن سی اف آر جنوب شرق آسیا بود و خریدارها به دنبال ۱۰ دلار تخفیف بودند. بیلت هند هم ۵۳۵ دلار هر تن سی اف آر جنوب شرق آسیا شنیده شد.

مقاطع

آخرین قیمت میلگرد صادراتی چین هفته گذشته  از ۵۴۰ تا ۵۵۵ دلار به ۵۴۵ تا ۵۵۵ دلار هر تن فوب رسید. ولی در بازار داخلی قیمت تا ۹ دلار افت داشت و به ۵۶۸ تا ۶۰۱ دلار هر تن درب کارخانه رسید.

موسط قیمت میلگرد صادراتی سی آی اس  ۵۲۰ تا ۵۳۰ دلار هر تن فوب شده که ۲۰ دلار افت داشت. عرضه کننده ها برای جلب مشتری قیمت را پایین آوردند.میلگرد صادراتی ترکیه ۵ دلار افت داشت و ۵۱۵ دلار هر تن فوب شد.

در بازار امریکا میلگرد در ۵۶۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبات داشت. در اروپا نیز با ۳ یورو رشد به ۵۴۰ یورو هر تن درب کارخانه رسید.

ورق

ورق گرم صادراتی سی آی اس به طور میانگین ۵۴۰ دلار هر تن فوب بود که حدد ۳ دلار ارزان تر شد. البته یک ماه اخیر قیمت ورق صادراتی سی آی اس افت داشته چرا که جو بازارهای جهانی نزولی بود و تقاضا در اغلب بازارها ناچیز بود.

تقاضای داخلی ورق گرم در ترکیه کم بود و قیمت ها ۱۰ تا ۱۵ دلار افت داشته ۵۸۵ تا ۶۰۰ دلار هر تن درب کارخانه شد. قیمت پیشنهادی صادراتی ۱۰ دلار افت داشت و ۵۸۰ تا ۵۹۰ دلار هر تن فوب شده است. انتظار می رود تقاضای اروپایی ها هم خوب باشد ولی فعلا که به دنبال تخفیف های بیشترند.

در شمال اروپا ورق گرم داخلی ۵۴۱ یورو هر تن درب کارخانه و در ثبات بود. در امریکا نیز ورق گرم در ۵۹۲ دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبات داشت.

قیمت ورق گرم صادراتی چین علی رغم مقاومت خریدارها کمی بالا رفته حدود ۵۶۲  دلار هر تن فوب شد. در کل بازار در ابهام بود و تجار چینی هم ترجیح می دادند انبارها را با توجه به ابهام بازار پر نکنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا